عصر خودرو

ردیابی پیام‌های جعلی درون بانکی توسط سوئیفت

عصر بازار- شبکه پیام رسان بین المللی ارتباطات مالی بین بانکی «سوئیفت»، از ابزار جدیدی برای ردیابی پیام های جعلی استفاده خواهد کرد.

ردیابی پیام‌های جعلی درون بانکی توسط سوئیفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، شبکه پیام رسان بین المللی ارتباطات مالی بین بانکی «سوئیفت» از ابزار جدیدی برای ردیابی پیام های جعلی استفاده خواهد کرد. این شبکه که مقر آن در بلژیک است روزانه برای انتقال تریلیون ها دلار بین بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد و پس از سرقت میلیون ها دلار از طریق حملات سایبری، تصمیم به استفاده از ابزار جدید برای ردیابی پیام های جعلی گرفته است.

    سوئیفت اعلام کرده است، از این پس به مشتریان خود خدماتی را پیشنهاد خواهد داد که بر اساس آن با خواندن الگوهای پیام رسان یک بانک کاربر می تواند پرداخت های غیر معمول را ردیابی کند. سال گذشته سارقان موفق شدند با هک سیستم سوئیفت بانک مرکزی بنگلادش و ارسال دستورالعمل های جعلی به فدرال رزرو بانک نیویورک برای پرداخت پول از حساب بانک بنگلادش به اشخاصی در آسیا مبلغ 81 میلیون دلار به سرقت ببرند.

    سوئیفت در سال گذشته همچنین از سوی برخی از کاربران و بازیگران صنعت به دلیل عدم افزایش ضریب امنیتی سیستم خود حتی با وجود افزایش خطر حملات سایبری و گسترش شبکه و ورود مؤسسات کوچکتر با کمترین فرایند امنیتی، مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفت.

    با وجود راه اندازی تدابیر و خدمات امنیتی جدید سوئیفت از سپتامبر گذشته، ابزار اخیر این شبکه که قرار است از اوایل سال آینده میلادی معرفی شود، دستورالعمل پرداخت هایی که بالغ بر محدوده تعیین شده توسط مشتری باشد و یا از سوی نرم افزار سیستم غیر عادی تلقی شود را در حالت انتظار نگه خواهد داشت.

    یاور شاه، رییس سوئیفت در این باره گفت: سیستم جدید کنترل پرداخت، پاسخ مستقیمی به درخواست ها برای تکمیل و تقویت ابزارهای موجود کنترل تقلب است.

    لوک مورانئ، ریس خدمات انطباق جرام مالی سوئیفت نیز اظهار داشت: خدمات جدید این شبکه در ابتدا به مؤسسات و بانک های مرکزی با حجم پیام رسانی پایین ارایه خواهد شد که خود توان مالی ایجاد چنین ابزارهای تشخیصی را ندارند.

    وی ادامه داد: این خدمت جدید هزینه اندکی حدود 10 هزار یورو در سال برای کاربران خواهد داشت اگرچه این مبلغ هنوز نهایی نشده است.

    برچسب ها