عصر خودرو

صنعتی‌شدن جنوب فارس با بهره‌مندی از ظرفیت‌های گازی منطقه

عصر بازار- مشاوررئیس جمهور گفت: جنوب فارس با بهره‌مندی از گاز و پتانسیل‌های گازی می‌تواند به منطقه‌ای کاملا صنعتی تبدیل شود.

صنعتی‌شدن جنوب فارس با بهره‌مندی از ظرفیت‌های گازی منطقه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، اکبر ترکان چهارشنبه 23 فروردین در بازدید از سایت صنایع انرژی بر شهرستان لامرد گفت: جنوب استان فارس با کمبود آب مواجه و از نعمت گاز بهره مند است و مناطق تابناک، شانول و وراوی گاز منطقه را تامین می‌کنند که با تکیه بر این ظرفیت می‌توان تمام جنوب فارس را صنعتی کرد.

    مشاور رئیس جمهور گفت: انتظار ما از سالکو این است که با تقویت صنایع پایین دستی در کنار پروژه بزرگ آلومینیوم جنوب توسعه منطقه اقتصادی  سایت صنایع انرژی بر لامرد رونق دهد چرخه فعالیت صنایع مرتبط با آلومینیوم در این منطقه تکمیل شود.

    وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار برای صنایع پایین دستی آلومینیوم  جنوب کشور، افزود: آمادگی آن را داریم با برگزاری اجلاس آلومینیوم در خارج از کشور هم سرمایه گذاران را در این امر توجیه و دعوت کنیم.

    ترکان ادامه داد: حتی آمادگی آن را داریم که سهام شرکت غدیر را در این پروژه به سرمایه گذاران بفروشیم چرا که ما به دنبال سود نیستیم و هدف ما تولید، اشتغال و رونق اقتصاد در کشور است.

    مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ابراز داشت: هدف ما این است که با حمایت از این پروژه و فراهم کردن زیرساخت ها، امکانات و اراده تسهیلات به تولید یک میلیون تن آلومینیوم در کشور برسیم و این پروژه بدون تاخیر در زمانبندی مشخص خود به بهره برداری برسد.

    به گزارش ایسنا، شرکت سرمایه گذاری غدیر 51 درصد سهام و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) 49 درصد از سهام شرکت مجتمع آلومینیوم جنوب(سالکو) را در اختیار دارند.

    پروژه سالکو به عنوان بزرگترین پروژه صنعت آلومینیوم کشور، یک مجتمع کامل تولید آلومینیوم به همراه کلیه تاسیسات و کارگاه های جانبی، نیروگاه اختصاصی و تاسیسات بندری است.

    در این بازدید کارشناسان سالکو به ارائه گزارشی از وضعیت ساخت کارخانه آلومینیوم پرداختند.

      کرباسیان رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع دستی(ایمیدرو)، اکبر ترکان مشاور عالی ریاست جمهوری، سیاوش زراعتی مدیر عامل بانک صادرات، دکتر سیدمحسن علوی نماینده مردم شهرستان لامرد و مهر و برخی از مدیران و کارشناسان صنایع مستقر در جنوب کشور، امروز از سایت صنایع انرژی‌بر و نیروگاه برق در دست احداث منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید کردند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو