عصر خودرو

رئیس هیات عامل ایمدرو خبر داد

بهره‌برداری از پروژه آلومنیوم جنوب در هفته دولت ۹۷

عصر بازار- رئیس هیات عامل ایمیدرو وعده داد که فاز اول پروژه آلومنیوم جنوب کشور هفته دولت سال ۱۳۹۷ آماده بهره‌برداری باشد.

بهره‌برداری از پروژه آلومنیوم جنوب در هفته دولت ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از  ایسنا، مهدی کرباسیان چهارشنبه 23 فروردین در بازدید از سایت صنایع انرژی‌بر شهرستان لامرد، گفت: آلومینوم جنوب کشور از پروژه‌های ملی و مهمی است که روند ساخت آن در سایت صنایع انرژی‌بر لامرد با روند خوبی دنبال می‌شود.

    وی با این توضیح که فاز اول شرکت آلومینیوم جنوب کشور (سالکو) 300 هزار تن ظرفیت تولید خواهد داشت، اضافه کرد: برای ساخت فاز دوم این پروژه بزرگ با دو شرکت بزرگ بین‌الملی مذاکره کرده‌ایم.

    کرباسیان با اشاره به افزایش ظرفیت این پروژه از 276 هزار تن به 300 هزار تن، اضافه کرد: برای افزایش این ظرفیت دیگر واحدهای وابسته هم با تغییرات و افزایش ظرفیت همراه بوده و با استاندارد کردن برخی از تجهیزات حدود 28 میلیون یورو به نفع پروژه صرفه جویی کرده‌ایم.

    او گفت: تا کنون 190 میلیارد تومان برای ساخت پروژه بزرگ آلومینیوم جنوب کشور هزینه شده است و ما در تلاش برای تامین مالی اجرای پروژه‌های پائین‌دستی هستیم.

    کرباسیان با بیان اینکه تامین تجهیزات مهمترین دغدغه ایمیدرو و سالکو است، ادامه داد: تاکنون بیشتر تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز پروژه سالکو سفارش داده شده که برخی از آنها در اسکله‌های مبدا بارگیری شده است.

    وی اعتقاد دارد علاوه بر وجود و فراهم کردن برخی زیرساخت ها برای ساخت و تکمیل این پروژه، به انتقال تکولوژی و بومی کردن دانش آن هم فکر شده است.

    رئیس هیئت عامل ایمیدرو از اشتغال 796 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این پروژه خبر داد و گفت: 87 درصد از این نیروها ایرانی و 13 درصد آنان خارجی هستند.

    او با بیان اینکه هم‌اینک کارشناسان چینی در ساخت پروژه آلومینیوم جنوب مشغول به فعالیت هستند، گفت: مجوز لازم برای مجموعا 184 نیرو از کشور چین اخذ شده است.

    کرباسیان با اشاره به رعایت استانداردهای زیست محیطی در پروژه‌های صنعتی کشور گفت: محیط زیست را یک محور مهم در پروژه‌های صنعتی می‌دانیم؛ استفاده از مشاوران بین الملی در پارسیان و پروژه زغالسازی که روز گذشته در مازندران به بهره برداری رسید، گواه این ادعا است.

    برچسب ها