عصر خودرو

در معاملات روز گذشته رقم خورد؛

بازی اونس در زمین آتی سکه

عصر بازار: از آنجا که اونس هفته جدید کاری را با روندهای متفاوتی آغاز کرد، بازار نقدی و آتی سکه نیز در مقاطعی تحت فشار قرار گرفتند و معاملات روز دوشنبه را با نوسان به پایان رساندند، البته بازار طلای جهانی نیز پس از برخورد به کف قیمتی با جهش روبه‌رو شد، اما ارز همچنان با نوسان های رو به پایین سعی بر تغییر جهت سکه داشت.

بازی اونس در زمین آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بر همین اساس روز گذشته از چهار سررسید فعال بازار آتی تنها سر رسید آبان با همراهی نرخ ارزنزولی شد و سایر سر رسید ها تحت تاثیر روند مثبت بازار اونس با روند افزایشی به کار خود پایان دادند، به طوریکه سکه آبان ماه با افت 0/03 درصدی با نرخ 919 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 921 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/1 درصدی را نسبت به آخرین معامله به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 924 هزار تومان معامله شد و رشد 0/18 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز قرارداد سکه تحویل اردیبهشت با نرخ 934 هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست که نسبت به روز گذشته افزایش 0/21 درصدی را به ثبت رساند.

    از سوی دیگر دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به دو هزار و 120 قرارداد و به ارزش بیش از 197 میلیارد ریال رسیده بود.

    همچنین دیروز قیمت سکه تمام نیز در بازار نقدی با نوسان نرخ مواجه شد، طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با رشد دو هزار و 500 تومانی نسبت به روز یکشنبه گذشته به قیمت 923 هزار و 500 تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 467 هزار تومان افت یک هزار تومانی را تجربه کرد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 257 هزار تومان یک هزار تومان کاهش را به ثبت رساند و در پایان سکه یک گرمی نیز با بدون هیچ تغییری با نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به عقیده تحلیل گران اقتصادی، با‌آنکه بهای طلا پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با جهش روبه‌رو شده، ولی برای خوش‌بین بودن نسبت به افزایش بلندمدت طلا، نیاز به شواهد فنی بیشتری در بازارهای بین‌المللی است. آنها بر این باورند که تا قیمت طلا به 1157 دلار نرسد نمی‌توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت خوش بین بود بنابراین روند مشخص و ثابتی از بازار سکه نیز نمی توان در بلند مدت متصور شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها