عصر خودرو

خوش آمدگویی مجدد بورس انرژی به سلف موازی نفت کوره؛

فردا چهارمین عرضه سلف موازی استاندارد نفت کوره عرضه می شود

عصر بازار: چهارشنبه مورخ ۱۵ مهر ۹۴ عرضه چهارمین بخش از این اوراق با هدف تامین مالی طرحهای توسعه ای شرکت ملی نفت ایران و با ارزش یک هزار میلیارد ریال در بورس انرژی ایران آغاز شود.

فردا چهارمین عرضه سلف موازی استاندارد نفت کوره عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، از فردا چهارشنبه مورخ 15 مهر 94، عرضه اولیه چهارمین بخش قراردادهای سلف موازی استاندارد کالای نفت کوره 380 سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران (نماد سمانک954) در بورس انرژی ایران آغاز می‌ شود.
    سید علی حسینی، مدیر عامل بورس انرژی ایران با اعلام این خبر افزود:  چهارشنبه مورخ 15 مهر 94 عرضه چهارمین بخش از این اوراق با هدف تامین مالی طرحهای توسعه ای شرکت ملی نفت ایران و با ارزش یک هزار میلیارد ریال در بورس انرژی ایران آغاز شود.
    به گفته این مقام مسئول حجم هر قرار‌داد یک تن نفت کوره بوده و عرضه بصورت ریالی انجام می گیرد. قیمت عرضه اولیه هر قرارداد هم 7 میلیون و 964 هزار و 900 ریال بوده و مجموعاً 125 هزار و 550 قرارداد عرضه می شود.
    مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این موضوع که دوره عرضه اولیه تا روز سه شنبه 21 مهر 94 ادامه خواهد داشت و حداکثر 10 روز کاری پس از پایان عرضه اولیه، معاملات ثانویه این اوراق آغاز می شود، افزود: مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر پنج روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.
    حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: این اوراق با نام و منضم به اختیار خرید و فروش تبعی و معاف از مالیات است. سود روز شمار این اوراق 23 درصد تعیین شده و در پایان دوره زمانی قرارداد یکساله، 25 درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت می‌شود اما این سود می‌تواند تا سقف 28 درصد هم افزایش یابد.
    وی افزود: متعهد پذیره نویسی این اوراق شرکت تأمین سرمایه آرمان و کارگزار عرضه کننده آن کارگزاری بانک توسعه صادرات خواهد بود.
    شایان ذکر است تاکنون 3 بخش از قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت کوره جمعاً به ارزش دو هزار میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی عرضه شده است که با استقبال مناسب خریداران مواجه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها