عصر خودرو

موافقت دولت مصر برای خرید سالانه ۱۲ میلیون بشکه نفت از عراق

عصر بازار- دولت مصر بر اساس توافق پیشین، رسما با خرید سالانه ۱۲ میلیون بشکه نفت از عراق موافقت کرد.

موافقت دولت مصر برای خرید سالانه ۱۲ میلیون بشکه نفت از عراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، دولت مصر طبق توافق ماه مارس سال گذشته، با خرید سالانه 12 میلیون بشکه نفت از عراق موافقت کرد و قرار است طی روزهای آتی اولین قرار داد برای واردات اولین محموله نفتی امضاء شود.

    «طارق الملا» وزیر نفت مصر در این باره گفته است که این اولین توافق در نوع خود بین مصر و عراق برای خرید مستقیم نفت است و دو کشور بزودی طی روزهای آینده اولین قرار داد را برای واردات اولین محموله نفتی از عراق امضاء خواهند کرد.

    او که سال گذشته با قطع صادرات نفت عربستان به مصر به مدت شش ماه، برای خرید نفت از عراق با مسئولان این کشور وارد مذاکره شده بود، افزود: مصر در حال حاضر از کویت و عربستان واردات نفت دارد و به علت تنوع در بازار، کشورهای عربی باید با یکدیگر همکاری کنند.

    شرکت نفت آرامکوی عربستان اخیرا صادرات نفت خود به مصر را پس از یک وقفه شش ماه از سر گرفت. قطع صادراتی که گفته می‌شد در پی مواضع سیاسی مصر در همراهی نسبی با روسیه و سوریه اتفاق افتاد؛ امری که خوشایند عربستان نبود.

    قاهره پس از این اقدام عربستان، در پی کاهش ریسک بازار انرژی خود، تصمیم گرفت تا منابع وارداتی نفت خود را متعدد کند و از این رو قرار دادی نیز  برای واردات نفت از کویت به مدت سه سال به امضاء رساند.

    برچسب ها