عصر خودرو

در گفت‌وگو با مدیرعامل بورس کالا مطرح شد؛

مس در بورس کالا منصفانه داد و ستد می‌شود؟

عصر بازار- در ماه گذشته تعدادی از فعالان بورس کالا معتقد بودند قیمت مس در بورس افزایش قابل توجه و غیرقابل توجیهی پیدا کرده است. مدیرعامل بورس کالا در این زمینه می‌گوید در آن مقطع عرضه کم و تقاضا مقداری افزایش پیدا کرده بود و قیمت جهانی مس نیز رشد کرد. او معتقد است قیمت مس در آن مقطع زمانی افزایش قابل توجهی نداشته است.

مس در بورس کالا منصفانه داد و ستد می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حامد سلطانی‌نژاد در رابطه با قیمت مس در بورس کالا اظهار کرد: قیمت مس افزایش زیادی در بورس نداشته است. در پایان سال 1395 تقاضا برای مس مقداری افزایش پیدا کرد و به دلیل تعهدات صادراتی که شرکت ملی مس ایجاد کرده بود، عرضه هم کاهش یافت.

    وی ادامه داد: برای اینکه از افزایش کاذب قیمت مس جلوگیری شود، ما راهکاری را در نظر گرفته‌ایم و آن راهکار این بود که هر شرکتی بتواند معادل متوسط خریدی که در طی سال داشته، باز هم خرید داشته باشد. یعنی سیاست تثبیت قیمت و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت را در پیش گرفته‌ایم و افزایشی هم در مس در پایان سال تجربه نکردیم.

    مدیرعامل بورس کالا اضافه کرد: در حال حاضر اگر به نمودار قیمت‌ها نگاه کنیم، افزایش قابل توجهی در قیمت مس نمی‌بینیم. البته در بخشی ممکن است کمی افزایش داشته باشیم که آن ناشی از قیمت جهانی مس بوده است.

    برچسب ها