عصر خودرو

کاهش تولید نفت اوپک از میزان توافق فراتر رفت

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله‎ کاهش تولید نفت اوپک فراتر از میزان توافق، آغاز رایزنی روسیه با شرکت‌های نفتی برای تمدید توافق اوپک، مذاکره عربستان و غول های نفتی جهان، تصمیم اعضای اوپک برای سرمایه گذاری ١٥٦ میلیارد دلاری در۱۶۰ پروژه جدید و اشتیاق ابرشرکت های نفتی جهان برای خرید سهام پتروناس مالزی بوده است.

کاهش تولید نفت اوپک از میزان توافق فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، میزان کاهش تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه مارس ( 10 اسفند تا 11 فروردین ) امسال ( 2016) از میزان توافق اعضا، فراتر رفت.
    طبق اعلام منابع ثانوی، تولید نفت اوپک در مقطع یادشده به ٢٩ میلیون و ٧٥٧ هزار بشکه در روز رسید و میزان پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید 104 درصد شد.
    ‎اوپک تعهد کرده بود که تولید خود را در ماه مارس به ٢٩ میلیون و 804 هزار بشکه در روز برساند.

    **روسیه رایزنی ها را بر سر تمدید توافق اوپک آغاز می کند
    ‎به گزارش رویترز، خبرگزاری رسمی روسیه (ایتارتاس) نیز اعلام کرد: «الکساندر نواک» وزیر انرژی این کشور گفته است که روسیه به زودی رایزنی با شرکت های نفت خود را درباره احتمال تمدید توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) آغاز می کند.
    به گفته نواک، نتیجه این تصمیم گیری بستگی به شرایط بازار نفت در ماه های آوریل، مه و ژوئن دارد.

    ‎**عربستان و غول های نفتی جهان درحال رایزنی برای سرمایه گذاری گازی
    ‎به گزارش رویترز، عربستان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، با شرکت های بزرگ نفتی جهان از جمله «بی پی »انگلیس، «شورون» آمریکا و «انی» ایتالیا وارد مذاکره شده است.
    این کشور قصد دارد با توجه به برنامه فروش سهام شرکت ملی انرژی خود، «سعودی آرامکو»، سرمایه گذاری و دارایی‌های گازی در داخل و خارج این کشور را متنوع سازی کند و با توجه به افزایش تقاضای داخلی گاز، سطح ذخایر را بالا ببرد.

    ‎** اوپک ١٥٦ میلیارد دلار در 160 پروژه جدید سرمایه گذاری می کند
    سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که اعضای این سازمان با وجود چالش و تردیدهای های کنونی بازار نفت به سرمایه گذاری های خود ادامه می دهند.
    اعضای اوپک قصد دارند در فاصله سال های 2017 تا 2021 میلادی در قالب 160 پروژه نفت و گاز در بخش اکتشاف، تولید و پالایش ١٥٦ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.

    ‎**روسیه تولید روزانه نفت را 250 هزار بشکه کاهش می دهد
    ‎به گزارش خبرگزاری ایتارتاس روسیه، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گفت: این کشور قصد دارد تولید نفت خود را تا اواسط آوریل ( 12 فروردین تا 10 اردیبهشت ) 2017 تا 250 هزار بشکه در روز کاهش دهد و تا پایان همین ماه تعهد کاهش تولید خود را که 300 هزار بشکه در روز است، به طور کامل عملیاتی کند.
    ‎روسیه در ماه مارس، 202 هزار و 500 بشکه از تولید روزانه نفت خود کاهش داد و به این ترتیب ٦٧ درصد از تعهد به توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را عملیاتی کرد.

    **ابرشرکت های نفتی جهان در کمین خرید سهام پتروناس
    به گزارش رویترز، شرکت ملی نفت و گاز مالزی، «پتروناس»، قصد دارد ٤٩ درصد از سهام بزرگ ترین میدان گازی خود را به ارزش حدود یک میلیارد دلار واگذار کند.
    با توجه به احتمال افزایش قیمت های جهانی نفت، بسیاری از شرکت های بزرگ نفت اروپایی و ژاپنی برای خرید این سهام ابراز علاقمندی کرده اند. این شرکت ها در هفته های آینده پیشنهاد قیمت خود را به پتروناس ارایه می دهند.

    ‎**سرمایه گذاران از کاهش سطح ذخایر نفت ابرشرکت های نفتی نگران نیستند
    ‎به گزارش رویترز، با افزایش قیمت جهانی نفت، ابرشرکت های نفتی دنیا یا این پرسش روبرو هستند که سطح مخزن های ذخیره سازی نفت را در چه حدی نگاه دارند.
    «روهان مورفی» تحلیلگر انرژی در موسسه آلمانی سرمایه گذاری آلیانز گلوبال اینوستورز و سهامدار شرکت های بزرگی مانند شل انگلیسی - هلندی، بی پی انگلیس، توتال فرانسه و استات اویل نروژ معتقد است که در چنین شرایطی باید محتاطانه عمل کرد.
    وی نگاه داشتن سطح ذخایر نفت برای مصرف هشت تا 10 سال را میزانی بسیار مناسب برای این تولیدکنندگان اعلام کرد.

    **آغاز به کار خط لوله انتقال نفت میانمار به چین
    ‎به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، خبرگزاری رسمی چین، «شینهوا»، اعلام کرد: پروژه خط لوله انتقال نفت 770 کیلومتری از میانمار تا جنوب غربی چین که نزدیک به یک دهه در حال ساخت بود، پس از سال ها تاخیر آغاز به کار کرد تا محموله های نفتی آفریقا و خاورمیانه را با سرعت بیشتری به چین برساند.
    ساخت این خط لوله در سال 2014 میلادی تکمیل شد، اما به علت تنش میان دو کشور آغاز فعالیت آن تا کنون به تاخیر افتاده بود.

    برچسب ها