عصر خودرو

طلای جهانی ثابت ماند

عصر بازار: طلا در بازار جهانی با کم رنگ شدن انتظارات برای تغییر سیاست پولی آمریکا که از این فلز زرد پشتیبانی کرده است، نزدیک به بالاترین قیمت یک هفته گذشته قرار دارد.

طلای جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، با اینهمه معامله گران هشدار می‌دهند فروش برای سود بردن از صعود اخیر ممکن است به قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت ضربه بزند.

    هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری تغییر چندانی نداشت و 1136 دلار بود. قیمت طلا در معاملات روز گذشته تا سطح 1141 دلار صعود کرده بود اما تا پایان معاملات 0.2 درصد کاهش یافت.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.05 درصد کاهش، به 1137 دلار رسید.

    طلا همچنان افزایش 2.2 درصدی روز جمعه را که بزرگترین افزایش یک روزه از اواسط ژانویه بود حفظ کرده است. انتشار آمار اشتغال ضعیف‌تر از حد مطلوب آمریکا که تردیدها را نسبت به تغییر سیاست پولی این کشور برانگیخت، به افزایش قیمت طلا کمک کرد و این فلز از 1109 دلار پیش از اعلام این آمار به 1136 دلار صعود کرد.

    به گفته تورستن پروتل، تحلیلگر کالا در لندس بانک بادن وورتمبرگ، طلا تا زمانیکه آمار اقتصادی جدید نشانه‌های بیشتری از زمان آغاز افزایش نرخهای بهره فراهم نکنند، احتمالا نزدیک به قیمت کنونی باقی خواهد ماند.

    سرمایه گذاران طلا آمار اقتصادی آمریکا را برای ارزیابی زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره در این کشور به دقت دنبال می‌کنند. گزارش اشتغال سپتامبر وزارت کار آمریکا این احتمال که بانک مرکزی نرخهای بهره را تا سال آینده نزدیک صفر نگه خواهد داشت، افزایش داده و از دورنمای طلا پشتیبانی کرده است. با اینهمه انتظار برای افزایش نرخهای بهره باعث شده طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود چهار درصد از ارزش خود را از دست دهد.

    نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر می‌کند.

    ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است، روز دوشنبه 0.22 تن افزایش یافت که نخستین افزایش در دو هفته گذشته بود.

    در حالیکه بازارهای سهام آسیا در برابر چشم انداز تاخیر افزایش نرخهای بهره صعود کرده اند، دلار به دلیل پیامدهای احتمالی تاخیر افزایش نرخهای بهره عملکرد یکسانی در برابر ارزهای بزرگ نداشته است.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری اندکی کاهش یافت و به 15.58 دلار رسید. این فلز در دو روز معامله قبلی حدود هشت درصد افزایش قیمت داشت.

    هر اونس پالادیم که با انتظار برای افزایش تقاضا برای این فلز که در کاتالیستهای خودرو استفاده می‌شود، در دو روز گذشته به بالاترین سطح از ماه ژوئن صعود کرده بود، 0.5 درصد کاهش یافت و به 685 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 912 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها