عصر خودرو

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد؛

بهای طلا تحت تاثیر ۲ عامل مهم

عصر بازار- تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر سخنرانی مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمارهای مهم اقتصادی این کشور از جمله نرخ تورم و خرده فروشی قرار خواهد داشت.

بهای طلا تحت تاثیر ۲ عامل مهم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه از بالاترین سطح خود در 5 ماه اخیر فاصله گرفت که علت اصلی آن تقویت ارزش دلار بوده است.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا که پس از اعلام حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه با افزایش چشمگیری روبرو شده بود، علی رغم انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا با کاهش نسبی در پایان مبادلات روز جمعه روبرو شد.

    در حالی که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا در ماه مارس بیش از 180 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است ولی این رقم در گزارش وزارت کار آمریکا تنها 98 هزار فرصت شغلی اعلام شده است. البته نرخ بیکاری آمریکا در این مدت به کمتر از 4.5 درصد رسیده که این پایین ترین رقم در ده سال اخیر به شمار می رود.

    شاخص ارزش دلار با 0.47 درصد افزایش به بیش از 101 واحد رسیده که این بالاترین رکورد از 15 مارس بوده است. در هفته پیش رو، سخنرانی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده داشته باشد.

    آمارهای مهم آمریکا از جمله نرخ تورم و خرده فروشی نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد و این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

    طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز آمارهای مهم اقتصادی در چین و اروپا منتشر خواهد شد. روز چهارشنبه بانک مرکزی کانادا نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد.

    استرالیا نیز روز پنجشنبه آمارهای اشتغال خود را اعلام می کند. چین نیز آمارهای مربوط به وضعیت تجاری در ماه مارس را اعلام خواهد کرد.

    به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نگرانی های سیاسی نیز در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. در پیش بودن انتخابات مهم و سرنوشت ساز در برخی کشورهای اروپایی تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو