عصر خودرو

پیشنهاد پرداخت مطالبات گندمکاران در دو مرحله تأیید می شود؟

عصر بازار- عباسی معروفان گفت: سال گذشته ۲۱۲ هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شد که امسال احتمال دوبرابری این میزان تا مرز ۴۳۰ هزارتن پیش بینی می شود.

پیشنهاد پرداخت مطالبات گندمکاران در دو مرحله تأیید می شود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی  با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در سال جاری اظهار داشت: اولین محموله خرید تضمینی گندم یکم فرودین ماه در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و  تا اواخر همین هفته به خوزستان خواهد رسید.

    وی افزود: معاونت امور زراعت وزارتخانه پیش بینی کرده که تولید گندم در سال جاری به 13 الی 14 میلیون تن برسد که با این وجود برای خرید 11 میلیون تن گندم از سوی بازرگانی دولتی اعتبار تأمین شده است.

    عباسی معروفان با بیان اینکه نرخ خرید هر کیلو گندم معمولی هزار و 300 و دوروم هزار و 330 تومان است، اضافه کرد: براین اساس حدود 15 هزار میلیارد تومان بودجه برای خرید تضمینی از مجموع بودجه دولتی، اوراق سلف، تسهیلات بانکی و یارانه در نظر گرفته شده است.

    معاون داخلی بازرگانی دولتی با بیان اینکه پیشنهاد مطالبات گندمکاران در دو مرحله به شورای اقتصاد داده شده، اظهار کرد: براین اساس امروز پرداخت دو مرحله‌ای مطالبات یک مرحله بلافاصله پس از تحویل و مرحله بعد پس از تأمین اعتبار تأیید و رد خواهد شد.

    وی در خصوص آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا در سال جاری بیان کرد: سال گذشته 212 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شد که امسال احتمال دو برابری این میزان  تا مرز 430 هزارتن پیش بینی می شود.

    عباسی معروفان ادامه داد: امسال پرداخت مطالبات دانه‌های روغنی همانند سال گذشته بلافاصله پس از تحویل خواهد بود.

    معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اقدامات اساسی در جهت خوداتکایی تولید دانه‌های روغنی عنوان کرد: با توجه به آنکه نرخ جهانی هر کیلو دانه روغنی هزار و 500 الی هزار و 600 تومان است، اما در جهت حمایت و کمک به کشاورزان انواع مختلف دانه‌های روغنی بسته به نوع دانه دو هزارو 300 الی دوهزار و 600 تومان است که پیش بینی می‌شود با استمرار این روند ظرف مدت ده سال وابستگی 90 درصدی تأمین روغن مورد نیاز به حداقل ممکن برسد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو