عصر خودرو

توقف روند رشد قیمت نفت‌جهانی

عصر بازار- نفت خام روز سه شنبه که افزایش تولید نفت شیل آمریکا، نگرانیها نسبت به تنشهای ژئوپلیتیکی را تحت الشعاع قرار داد، از صعود بازماند.

توقف روند رشد قیمت نفت‌جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه بازار بین المللی است، با 4 سنت یا 0.1 درصد کاهش، در 55.94 دلار در هر بشکه ایستاد.

     نفت وست تگزاس اینترمدیت خام با 8 سنت یا 0.15 درصد کاهش، به 53 دلار رسید در حالیکه در معاملات روز گذشته تا رکورد 53.23 دلار صعود کرده بود.

    نفت برنت در شش روز معامله گذشته به طور متوالی افزایش قیمت داشته در حالیکه نفت خام آمریکا در پنج روز معامله گذشته افزایش قیمت داشته است.

    به گفته ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد شرکت "سی ام سی مارکتس"، نفت در روزهای اخیر رشد قیمت سریعی داشته و عقب نشینی قیمتها در آستانه انتشار آمار ذخایر نفت خام آمریکا بعید نخواهد بود.

    طبق آمار دولتی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته های اخیر به رکورد بالایی صعود کرده اما قیمتهای نفت تحت تاثیر تنشهای ژئوپلیتیکی که با حمله موشکی آمریکا به سوریه و تعطیلی بزرگترین میدان نفتی لیبی تشدید شده، صعود پیدا کرده است.

    میدان نفتی شراره لیبی روز یکشنبه پس از اینکه یک گروه شبه نظامی خط لوله متصل کننده این میدان به یک پایانه نفتی را مسدود کردند، تعطیل شد. این میدان پس از یک توقف یک هفته ای در اوایل آوریل، به تازگی فعالیتش را ازسرگرفته بود.

    توقف فعالیت این میدان از رشد قیمتهای نفت که اواخر هفته گذشته با حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوری آغاز شده بود، حمایت کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ به منظور حذف مازاد عرضه از بازار، متعهد شده اند در نیمه اول سال 2017 تولیدشان را به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    اما آمار تجارت تامسون رویترز آیکون نشان می دهد با وجود کاهش عرضه از سوی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، از ابتدای سال 2017 تاکنون، در بیشتر اوقات میزان عرضه از تقاضا فراتر رفته است.

    برچسب ها