عصر خودرو

وزارت نفت کویت از سرمایه گذاری کلان در صنایع نفتی عمان خبر داد

عصر بازار- دولت کویت پس از انجام مذاکرات مشترک با طرف عمانی، از سرمایه گذاری کلان و ساخت پالایشگاه با ظرفیت تولید ۲۳۰ هزار بشکه نفت در روز در جنوب مسقط خبر داد.

وزارت نفت کویت از سرمایه گذاری کلان در صنایع نفتی عمان خبر داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، وزارت نفت کویت اعلام کرده است که پالایشگاه 'الدقم' را با هزینه 7 میلیارد دلار در جنوب مسقط پایتخت عمان احداث می کند.
    براساس برنامه ریزی های به عمل آمده، ظرفیت تولید نفت این پالایشگاه 230 هزار بشکه نفت در روز خواهد بود و این تاسیسات کلان در مساحت 900 هکتار ساخته می شود.
    همچنین براساس آمار ارایه شده از سوی وزارت نفت کویت، سرمایه گذاری در بخش صنایع نفت و گاز و انرژی این کشور در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.
    دولت کویت درنظر دارد در طی سال های آینده بیش از 115 میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند.
    با توجه به این که کویت در پی اعمال راهبردی سه گانه افزایش تولید نفت، توسعه پالایشگاه ها و به جریان انداختن طرح 'سوخت های پاک' (Clean Fuels Peojects) است. شرکت ملی نفت این کشور درنظر دارد تا سال ٢۰٢٢ میلادی، سرمایه گذاری گسترده ای در صنعت نفت انجام دهد.
    ازسویی دیگر وزارت تجارت و صنایع کویت با طرح پیشنهادی شرکت دولتی 'نفت کویت' (KPC) مبنی بر ایجاد یک شرکت زیرمجموعه برای توسعه و اجرای طرح های مجموعه های پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه موافقت کرده است. شرکت جدید موسوم به 'صنایع پتروشیمی متمرکز کویت' (Integrated Petrochemical Industries) که برای شروع به کار خود سرمایه ای حدود شش میلیارد دلار در اختیار خواهد داشت، قرار است تعداد زیادی طرح را در حوزه صنایع پایین دستی اجرا کند.
    کویت به رغم کسری بودجه و تصویب بودجه انقباظی٬ با تمام توان تلاش می کند صنعت نفت و گاز خود را سر پا نگه دارد و به هر قیمتی نمی خواهد از بازار رقابت با عربستان و قطر عقب بماند.
    کویت پالایشگاه های نفت متعددی را در کشورهای اروپایی٬ آسیایی، آفریقایی و همچنین آمریکا احداث کرده و در این زمینه میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده است.
    به عنوان مثال٬ کویت طی سال های اخیر و به ویژه پس از سال ٢۰١٢ میلادی و تغییرات سیاسی در مصر، میلیاردها دلار در صنعت نفت این کشور سرمایه گذاری کرد و در ادامه این روند ، قصد دارد با استفاده از ظرفیت شرکت 'کویت انرژی' در بخش نفتی مصر سرمایه گذاری کند.

    برچسب ها