عصر خودرو

دبیرکل سازمان بهره وری آسیایی:

ایران در بهره وری صنعتی پیشرفت های خوبی دارد

عصر بازار- دبیرکل سازمان بهره وری آسیایی برنامه های تهران برای تبدیل شدن به قطب بهره وری بخش عمومی را ستود و گفت: ایران در پنج سال گذشته برای بهبود بهره وری به ویژه در بخش صنعت گام های مثبتی برداشته است.

ایران در بهره وری صنعتی پیشرفت های خوبی دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا, «سانتی کانوکتاناپورن» که برای شرکت در اجلاس سالیانه شورای حکام سازمان بهره وری آسیایی به تهران سفر کرده است عصر دوشنبه پیش از آغاز این نشست گفت: در سال های اخیر ایران مشارکت خوبی در اجرای برنامه های بهره وری داشته و کارشناسان و خبرگان این کشور در اجلاس ها و دوره های آموزشی که با رویکرد ارتقای بهره وری برای کشورها برگزار می شود، مشارکت جدی داشته اند.
    کانوکتاناپورن افزود: بهره وری در زمینه صنعتی یکی از رویکردهای ایران است و در آینده نزدیک نیز برنامه هایی را برای بهبود زنجیره کشاورزی و صنعت و همچنین ارتقای بهره وری در بخش عمومی در قالب اجرای دولت الکترونیک و دولت هوشمند شاهد خواهیم بود.
    وی گفت این برنامه ها با رویکرد مدیریت دانش به شکل دوجانبه یا چندجانبه با همکاری کشورهایی چون ژاپن و کره جنوبی اجرا می شود.
    دبیر کل سازمان بهره وری آسیایی تاکید کرد اجرای چنین برنامه هایی در ایران می تواند بیش از پیش به رشد بهره وری در ایران کمک کند.
    به گفته وی، سازمان بهره وری آسیایی فقط ایده ها و شیوه های نو را به اعضا معرفی می کند و این بر عهده کشورهاست که در اجرای آنها بکوشند.
    وی برای نمونه به رشد اقتصادی سنگاپور در چند دهه اخیر اشاره کرد و گفت: بخشی از این رشد اقتصادی از محل بهره وری به دست آمده است.
    کانوکتاناپورن همچنین گفت ایران برنامه ای را برای تبدیل شدن به قطب بهره وری بخش عمومی به سازمان بهره وری آسیایی ارایه کرده است.
    دبیرکل سازمان بهره وری آسیایی از درخواست یک کشور آمریکای لاتین و نیز یک کشور آفریقایی برای عضویت در این سازمان خبر داد و گفت: به دنبال راهکاری هستیم که این کشورها نیز به شکل ناظر یا مشاور از خدمات این نهاد آسیایی بهره مند شوند.
    وی گفت: سازمان بهره وری آسیایی در نظر دارد با طراحی برنامه ای با رویکرد بهره وری پایدار، برای پیشرفت همه اعضا برنامه داشته باشد.
    کانوکتاناپورن تاکید کرد در دنیای امروز سرعت تحولات به قدری است که شرکت ها و دولت ها باید به همان سرعت روش های خود را به روز رسانی کنند. از این رو، باید برنامه جامع و هوشمندی طراحی شود که بتوان به صورت برخط (آنلاین) به تبادل اطلاعات پرداخت.
    سازمان بهره وری آسیایی (آ.پی.او- APO) سازمانی منطقه‌ای و میان دولتی است که در سال 1961 با مشارکت هشت کشور چین، هند، ژاپن، نپال، پاکستان، کره جنوبی، فیلیپین و تایلند ایجاد شد و اکنون 19 عضو دارد.
     هنگ کنگ (1963)، ایران (1965)، سریلانکا (1966)، اندونزی (1968)، سنگاپور (1969)، بنگلادش (1982)، مالزی (1983)، فیلیپین (1984)، مغولستان (1992)، ویتنام (1996)، اندونزی (2002) و کامبوج (2004) بتدریج به این سازمان پیوستند.
    هدف سازمان بهره‌وری آسیایی مشارکت در توسعه اقتصادی ـ اجتماعی کشورهای عضو و بهبود کیفیت زندگی برای مردم آن کشورها از طریق ارتقای بهره‌وری با روحیه همکاری متقابل بین کشورهای عضو است.
    عضویت سازمان بهره‌وری آسیایی برای همه دولت‌های آسیا و اقیانوسیه که عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه (ایسکاپ- ESCAP) در سازمان ملل متحدند، آزاد است.
    دولت‌های خارج از منطقه آسیا ـ اقیانوسیه می‌توانند به عنوان اعضای پیوسته به این سازمان ملحق شوند.

    پنجاه و نهمین نشست شورای حکام سازمان بهره وری آسیایی از بیست و یکم فرودین ماه به مدت سه روز در تهران برگزار می شود.
    جمهوری اسلامی ایران آخرین بار در سال 2008 میلادی میزبانی نشست شورای حکام سازمان بهره وری آسیایی را بر عهده داشت.
    به گفته «رویا طباطبایی یزدی» رییس سازمان ملی بهره وری ایران، این نشست عالی ترین اجلاس سازمان بهره وری آسیایی است که همه ساله در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود و نمایندگان دولت ها به همراه یک یا چند مشاور در آن حضور می یابند.
    به گفته وی، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، تایوان، تایلند، ژاپن، سنگاپور، سریلانکا ، فیلیپین، فیجی، کامبوج، کره جنوبی، لائوس، مالزی، مغولستان، نپال، ویتنام و هند به همراه دبیرکل سازمان بهره وری آسیایی و 13 نفر از اعضا دبیرخانه در این نشست حضور می یابند.
    قرار است در این دوره، نماینده ای از انجمن بهره وری آفریقایی نیز به عنوان عضو ناظر حضور یابد.
    بهره وری پایدار، محور اصلی گفت و گوهای اعضای این سازمان آسیایی در تهران به شمار می رود.

    برچسب ها