عصر خودرو

نخستین مدیرعامل شرکت بورس:

فاینکس توفیقی برای بازار سرمایه ایران محسوب می شود

عصر بازار- نخستین مدیرعامل شرکت بورس تهران درگفتگو با خبرنگار بازار امروز درگفتگو با عصر بازار گفت: برگزاری مستمر و منظم نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه توفیقی قابل توجه برای بازار سرمایه ایران محسوب می شود که می تواند اهداف مختلفی را محقق کند.

فاینکس توفیقی برای بازار سرمایه ایران محسوب می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، دکتر علی رحمانی، مدیرعامل شرکت نیکی گستر اضافه کرد: معرفی محصولات و خدمات به مشتریان،  مهمترین دستاورد نمایشگاه محسوب می شود و اطلاع رسانی لازم در این باره از سوی شرکت ها و بنگاهها صورت می گیرد.

    به گفته او، از سویی دیگر ، شرکت کنندگان در نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه ، با آخرین پیشرفت ها در بازار ، فن آوری ها و دسترسی به بازار و انواع و اقسام خدمات در بازار سرمایه آشنا می شوند و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند و از وضعیت رقیبان و هم پیشگان خود آگاهی پیدا می کنند.

    وی گفت: در سایه نمایشگاه بورس امکان شبکه سازی ، تبادل نظرو طرح برخی از پروژه ها که در آینده به صورت مشترک اجرا می شود نیز وجود دارد و درحالیکه سال 96 ، اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال تعریف شده است حضور استارتاپ،  فین استارزها و شرکت های دانش بنیان می تواند راههای تحقق این هدف را در بخش خدمات مالی بیش از پیش فراهم کند.

    دکتر علی رحمانی تاکیدکرد : به طور حتم امروز وقتی سخن از تولید به میان می آید بحث تولید صنعتی مانند قبل مورد هدف نیست و  امروز جهان فازهای مختلفی را در حوزه تولید طی کرده است.

    نخستین مدیرعامل شرکت بورس تهران با بیان اینکه بعضی از صنایع ایران مانند پتروشیمی و نفت درسالهای اخیر به دلیل اعمال سیاست هایی مانند قیمت گذاری ، توفیق زیادی در جذب سرمایه نداشته و باید به حوزه هایی دیگر مانند فن آوری و صنایع دانش بنیان توجه بیشتری داشت.

    به گفته وی ، هرگونه غفلت در این زمینه جایز نیست و به طور حتم در حال حاضر صنعت خدمات مالی درسایه توسعه بازار سرمایه می تواند از مهمترین فرصت های ایجاد شغل در کشور باشد که متاسفانه توجه کافی به این موضوع صورت نگرفته است.

    او اضافه کرد: نهادهای مالی طی سالهای اخیر با مسائل و مشکلات فراوانی مانند مالیات ، بیمه و وضع عوارض متعدد از سوی شهرداری و شورای شهر مواجه بوده اند،  درصورتیکه این صنعت ذاتا دانش بنیان است و تاکنون توانسته افراد تحصیل کرده در رشته های مختلف مالی  و اقتصاد را به خود جذب کرده است.

    دکتر رحمانی تصریح کرد : طی دهه گذشته تلاش های پرثمری برای رشد صنعت مالی صورت گرفته اما به طور حتم کافی نبوده و با استانداردها فاصله دارد که این موضوع باید به هدفی برای مسئولان بازار سرمایه تبدیل شود.

    او درپایان سخنان خود نتیجه گرفت: نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه علاوه براینکه فرصتی مناسب برای تبادل نظر محسوب می شود فرصتی مناسب است که در آستانه اجرای برنامه ششم توسعه ، سند جامع بازار سرمایه نیز تدوین شود و مسائل اصلی و اساسی در آن مدنظر قرار گیرد .

     

    برچسب ها