عصر خودرو

هند به آژانس بین المللی انرژی پیوست

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی ضمن اعلام خبر پیوستن هند به این آژانس، آن را اتفاق مهمی در اداره جهانی انرژی دانست.

هند به آژانس بین المللی انرژی پیوست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، آژانس بین المللی انرژی (International Energy Agency) افزود: هند یکی از نقاط درخشان اقتصاد جهانی و از محرک های اصلی بازار جهانی انرژی در انواع سوخت و فناوری های انرژی است و رابطه سازمانی با این کشور به پیشرفت آژانس کمک می کند.
    «فاتح بیرول» مدیرعامل آژانس بین المللی انرژی نیز پیوستن هند به این نهاد بین المللی را گام بزرگ دیگری در راستای جهانی شدن آژانس دانست و گفت: نمی توان بدون توجه به هند در مورد آینده بازار جهانی انرژی صحبت کرد.
    هند به دلیل افزایش درآمد و رشد جمعیت و شهرنشینی از پتانسیل بالایی برای تقاضای انرژی برخوردار است. یک پنجم جمعیت جهان در هند زندگی و 6 درصد انرژی جهان را مصرف می کنند.
    بر اساس گزارش «چشم انداز انرژی هند» آژانس بین المللی انرژی، انتظار می رود، تقاضای انرژی این کشور در 25 سال اینده بیش از 2 برابر شود.
    آژانس بین المللی انرژی یک سازمان مستقل بین‌دولتی است که در چارچوب سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در سال 1974 در پی بحران نفتی سال 1973 بنیان‌گذاری شده و دبیرخانهٔ آن در پاریس قرار دارد.
    این سازمان ابتدا در پاسخ به اختلالات فیزیکی عرضهٔ نفت، و همچنین به عنوان منبع اطلاعات آمار مربوط به بازار بین‌المللی نفت و دیگر شکل‌های انرژی بنیان نهاده شد.
    پیش از این، تنها کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه که کشورهای توسعه یافته مصرف کننده انرژی هستند، می‌توانستند به عضویت این آژانس بین‌المللی درآیند.

    برچسب ها