عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

امضای قراردادهای ۱ میلیارد دلاری برای داخلی سازی لوله های چاه نفت

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری از امضای دو قرارداد به مجموع ارزش یک میلیارد دلار برای داخلی سازی لوله های مورد استفاده در چاههای نفتی و گازی خبر داد.

امضای قراردادهای ۱ میلیارد دلاری برای داخلی سازی لوله های چاه نفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، «حبیب‌الله بیطرف» معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: سیاست وزارت نفت، توسعه ساخت داخل و تولید کالا و تجهیزات در داخل کشور است، از اینرو در سال 93 نیازهای بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت و کالاهایی که پرتکرار بود از گروه کالایی استخراج شده و اولویت‌بندی شد و در نهایت ساخت 10 گروه کالایی در داخل در دستور کار قرار گرفت.

    وی افزود: مناقصاتی برگزار شد و از سازندگان داخل دعوت شد در این مناقصه شرکت کنند و هر سازنده داخلی ملزم شد یک شریک معتبر خارجی معرفی کند و یک قرارداد مبنی بر انتقال تگنولوژی با شریک خارجی خود ببندد.

    بیطرف تصریح کرد: همچنین وزارت نفت از دانشگاه صنعتی شریف با عنوان مشاور فناوری استفاده کرد و این دانشگاه یک مدل مناسب برای انتقال فناوری را طراحی و نقشه راه اشتغال فناوری را تدوین کرد که این متد طراحی شده، به شرکت ها داده شد تا به عنوان ضمیمه قراردادی از آن استفاده کنند.

    وی ادامه داد: تا امروز از مجموع 10 گروه کالایی برای شش گروه در مجموع 52 قرارداد خرید و ساخت داخل منعقد شده که ارزش این قراردادها بالغ بر 343 میلیون دلار است.

    معاون وزیر نفت از نهایی شدن دو قرارداد جدید خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این دو قرارداد در زمینه داخلی سازی و خرید لوله های مورد استفاده در چاههای نفتی و گازی به ارزش یک میلیارد دلار با یک شرکت داخلی و شریک خارجی اش منعقد خواهد شد که با امضای این قرارداد،  ارزش کل قراردادها در بخش داخلی سازی کالاهای پرکاربرد نفتی به حدود یک میلیارد و 343 میلیون دلار خواهد رسید.

    وی افزود: این قراردادها در زمینه‌ی لوله‌هایی است که در حفاری چاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، این لوله‌ها باید از نظر آلیاژ کیفیت خاص داشته باشند تا در مقابل انواع خورندگی‌ها مقاوم باشند؛ در حال حاضر هیچ کارخانه‌ای در ایران توان ساخت این لوله‌ها را ندارند و برای این قرارداد یک شرکت فولادسازی ایرانی با یک شرکت فولادسازی بین‌المللی مشارکت کرده و در یک زمان سه ساله نیاز انباشته وزارت نفت را در این زمینه تامین خواهد کرد.

    برچسب ها