عصر خودرو

تولید محصولات کیفی تنها راه حضوردر بازارهای جهانی

عصر بازار: مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گردهمایی مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه ضمن ارائه گزارش کاملی از وضعیت تولید و فروش فولاد در جهان، عملکرد شرکت در ۶ ماه اول سال۹۴ را تبیین کرد.

تولید محصولات کیفی تنها راه حضوردر بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، بهرام سبحانی درخصوص شاخص‌های کیفی محصول در 6 ماه اول سال 94 افزود: در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شاخص ما طبق برنامه تولید تختال بدون عیب 89 درصد بوده که در عملکرد واقعی به 8/ 90 درصد رسیده‌ایم. همچنین در نورد سرد و تولید محصولات پوشش دار مطابق با سفارش، شاخص ما 3/ 91 درصد بوده که عملکرد واقعی این بخش نیز به 3/ 92 درصد رسیده است.

    وی تصریح کرد: گندله‌سازی فولاد مبارکه طی مدت مذکور با تولید 3 میلیون و 957 هزار تن نسبت به برنامه، 3 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 2 درصد رشد داشته است، در بخش آهن اسفنجی میزان تولید در واحدهای احیای مستقیم فولاد مبارکه و سبا جمعا به3 میلیون و788 هزار تن رسیده است که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل، 3درصد رشد را نشان می‌دهد.

    مدیر عامل فولاد مبارکه میزان تولید تختال در فولاد مبارکه و سبا را 3 میلیون و 106 هزارتن اعلام کرد و افزود: با این میزان تولید در نیمه اول سال جاری یک درصد از برنامه جلوتر هستیم، تولید محصولات گرم در فولاد مبارکه و سبا در مدت مذکور به 2 میلیون و 919 هزار تن رسیده است،در تولید محصولات سرد به 689 هزارتن رسیده‌ایم و در تولید محصولات پوشش‌دار به 178 هزار تن تولید دست یافته‌ایم.

    وی میزان تولید محصولات کیفی فولاد مبارکه در نیمه اول سال جاری را 844 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: با این میزان تولید 22 درصد از برنامه جلوتر و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 5 درصد رشد را شاهد هستیم.

    دربخش حمل محصول 2 میلیون و 729 هزار تن محصول حمل شده است. سبحانی درخصوص صادرات محصولات فولاد مبارکه به بازارهای هدف گفت: از نظر صادرات در پی هدف‌گذاری جسورانه صادرات 5/ 1 میلیون تن محصول در سال 93 و برای سال 94 نیز همین مقدار را مد نظر قرار داده‌ایم که تا پایان شهریورماه سال جاری حدود747 هزار تن یعنی تقریبا 50 درصد برنامه محقق شده است که به واقع در شرایط موجود با توجه به مشکلات خاصی که در بازار داخل و صادرات وجود دارد می‌توان گفت صادر کردن این میزان محصول عملکرد خوبی است.وی افزود: 63 درصد از این میزان محصول به بازارهای اروپایی، 29 درصد خاورمیانه و 8 درصد به خاور دور صادر شده است که طبق آمار موجود، صادرات فولاد مبارکه به بازارهای اروپایی 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.سبحانی دلیل رشد صادرات محصول به بازارهای اروپایی را کیفیت بسیار خوب محصولات فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت: در اتحادیه اروپا ما به دلیل همین کیفیت مطلوب محصول از جایگاه خوبی برخورداریم.

    وی با اشاره به میزان تولید فولاد خام در کشور در 6 ماه اول سال 94 تصریح کرد: به دلیل شرایط موجود در بازار، اکثر تولید‌کنندگان داخلی نسبت به برنامه و نسبت به سال قبل خود با کاهش مواجه شده‌اند؛ این در حالی است که فولاد مبارکه با یک درصد رشد نسبت به برنامه و مشابه نیمه اول سال قبل تولید کرده که قابل تقدیر است.سبحانی با استناد به گزارش ارائه‌ شده از سوی موسسه جهانی آهن و فولاد گفت: این انجمن سال جاری را برای فولادسازان به گرداب مرگ تشبیه کرده ومتذکر شده است به لحاظ قیمت و هزینه‌های تمام شده چنانچه فولاد سازان بتوانند این دو مولفه را متناسب با هم بالانس کنند می‌توان عبور از این پیچ سخت و روزهای بهتری را برای آنها متصور بود.


    وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در ایران شرکت‌هایی که نتوانند میزان تولید و هزینه‌های خود را مدیریت کنند، قطعا به مشکلات عدیده‌ای برخواهند خورد.

    مدیرعامل فولاد مبارکه درخصوص ارائه راهکارهای قابل دسترس برای بقا در چرخه تولید و کورس رقابت افزود: باید با تولیدات کیفی با ارزش افزوده بالاتر، کاهش ضایعات، مدیریت و اولویت‌بندی هزینه‌ها، فروش ضایعات و اقلام مازاد، مدیریت و اولویت‌بندی پروژه‌ها و تسریع در تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌ها، دست در دست هم دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها