عصر خودرو

تحلیلگران در نظرسنجی کیتکونیوز پیش‌بینی کردند؛

تداوم افزایش قیمت طلای جهانی در هفته جاری

عصر بازار- کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز برای هفته جاری بدنبال حمله نظامی آمریکا به سوریه پیش بینی کردند روند افزایشی طلا در هفته جاری ادامه خواهد یافت.

تداوم افزایش قیمت طلای جهانی در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، طلا روز جمعه در پی حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوری به بالاترین قیمت در پنج ماهه گذشته صعود کرد. همچنین آمار اشتغال آمریکا که ضعیف‌تر از حد مطلوب بود و به انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور لطمه زد، از رشد قیمت طلا حمایت کرد. با این همه طلا در اواخر معاملات روز جمعه به دنبال بهبود چشم‌گیر ارزش دلار بیشتر رشد قیمتی که داشت را واگذار کرد.

    هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش به 1253.71 دلار رسید در حالی که ابتدای معاملات تا رکورد 1270.46 دلار پیش رفته بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.3 درصد صعود کرد و در 1257.30 دلار بسته شد. طلا برای کل هفته 0.2 درصد افزایش یافت که چهارمین افزایش هفتگی متوالی بود.

    در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت 17 نفر شرکت کردند که از میان آنها 13 نفر یا 76 درصد رشد قیمت طلا تا جمعه آینده را پیش‌بینی کردند، در حالی که چهار نفر 24 درصد انتظار داشتند قیمتها در هفته جاری کاهش پیدا کند. در نظرسنجی هفته جاری نظر خنثی وجود نداشت.

    در این بین، در نظرسنجی کیتکو از سرمایه‌گذاران 760 نفر شرکت کردند که از میان آنها 523 نفر یا 69 درصد نسبت به افزایش قیمت طلا  در هفته جاری خوش بین و 146 نفر یا 19 درصد بدبین بودند در حالی که 91 نفر یا 12 درصد نظر خنثی داشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، 50 درصد از کارشناسان وال استریت و 60 درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند که پیش‌بینی درستی بود.

    به گفته شون لاسک، مدیر شرکت والش تریدینگ، نگرانی‌های ژئوپلتیکی به رشد بیشتر قیمت طلا کمک خواهد کرد. همچنین آمار اشتغال ضعیف ممکن است بر دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا تاثیرگذار باشد.

    تحلیلگران همچنین معتقدند علاوه بر حمله اخیر آمریکا به سوریه و آمار ضعیف اشتغال عامل دیگری که به رشد قیمت طلا کمک خواهد کرد عقب‌نشینی بازارهای سهام از رکورد بالای اخیرشان خواهد بود

    به گفته تیم بران، تحلیلگر گروه ام کی اس، اگر طلا بتواند در بالای 1260 دلار تحکیم شود عامل موثری برای بالا رفتن قیمت‌ها خواهد بود.

    طلا اغلب به عنوان یک دارایی امن در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و مالی شناخته می‌شود و در کنار دارایی‌های امن دیگری مانند ین ژاپن و اوراق خزانه آمریکا با افزایش تقاضای خرید روبه‌رو می‌شود. اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که تنش‌های ژئوپلتیک اخیر بعید است ادامه پیدا کند و بازار مجددا توجه خود را به انتخابات در فرانسه و سیاست پولی آمریکا معطوف خواهد کرد.

    تحلیلگران کاپیتال اکونومیست در یادداشتی اعلام کردند: همچنان دورنمای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در آمریکا مانعی برای افزایش قیمت‌های طلا خواهد بود و به همین دلیل انتظار می‌رود هر اونس طلا از قیمت کنونی به 1050 دلار تا پایان امسال کاهش پیدا کند.

    برچسب ها