عصر خودرو

در بازار فیزیکی بورس انرژی رقم خورد؛

از سرگیری عرضه‌های سوخت هوایی در رینگ بین‌الملل از روزهای آتی

عصر بازار- در جلسه معاملاتی امروز (شنبه ۱۹ فروردین ۹۶)، کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، حلال ۴۰۲ و آیزوریسایکل پالایش نفت تهران و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی عرضه خواهند شد.

از سرگیری عرضه‌های سوخت هوایی در رینگ بین‌الملل از روزهای آتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در جریان معاملات آخرین روز هفته منتهی به 16 فروردین ماه، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای گاز بوتان، گاز پروپان، گاز مایع صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندرامام، میعانات گازی پالایش گاز ایلام، برش سنگین پتروشیمی شازند و آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز و گاز مایع پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل عرضه شدند.

    کل معاملات صورت‌گرفته معادل 13113 تن و به ارزش بیش از 167 میلیارد و 335 میلیون ریال است. از نکات مهم معاملات این روز می‌توان به معامله 3000 متر مکعب حلال 402 پالایش نفت تبریز و رقابت خریداران این محصول در رینگ بین‌الملل اشاره کرد. از دیگر نکات بازار فیزیکی روز چهارشنبه نیز می‌توان به معامله بیش از 7 هزار و 500 تن میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی اشاره کرد.

    همچنین طی روزهای آتی (دوشنبه 21 فروردین 96)، شاهد از سرگیری عرضه‌های سوخت هوایی شرکت ملی پخش در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی خواهیم بود.

    بر اساس این گزارش، حجم عرضه فوق 500 تن و به مقصد ارمنستان از انبار نفت اراک است. خریداران و کارگزارانی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر از این عرضه دارند می‌توانند به وب سایت بورس انرژی ایران به آدرس www.irenex.ir قسمت بازارها، اطلاعیه عرضه‌های بازار فیزیکی، اطلاعیه عرضه در رینگ بین‌الملل مورخ 21 فروردین 96 مراجعه کنند.

    معامله بیش از 73 هزار مگاوات ساعت برق در بازار برق بورس انرژی ایران

    در جریان معاملات آخرین روز هفته منتهی به 16 فروردین ماه، جاری بورس انرژی (چهارشنبه 16 فروردین ماه 96)، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 5975 قرارداد معادل 73,480 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 23 میلیارد و 451 میلیون ریال بود.

    شایان ذکر است در روز جاری، نمادهای کم‌باری، میان‌باری و بارپایه به ترتیب با متوسط قیمت‌‌های 310هزار، 329هزار و 328 هزار و 997 ریال بر مگاوات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 15 اردیبهشت 96 گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 20 تا 22 فروردین 96 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز شد. 

    همچنین در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد سنندج 961، 18  قرارداد با ارزشی بالغ بر 74 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران، به 23 میلیارد و 525 میلیون ریال بالغ شد.

    برچسب ها