عصر خودرو

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر بازار- پس از آنکه آمارهای ضعیف بخش اشتغال آمریکا موجب تضعیف احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد، و همچنین به دلیل حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه، دیروز قیمت طلا افزایش یافت.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه آمارهای دولت آمریکا نشان داد که میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه گذشته کمتر از حد انتظار بوده است و این موجب تضعیف احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد، قیمت طلا دیروز به بالاترین رقم در طی 5 ماه گذشته رسید؛ اما با افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا، بخش عمده ای از افزایش قیمت های اوایل جلسه دیروز خنثی شد.

    آمارهای دولت آمریکا نشان داد، کارفرمایان آمریکایی در ماه مارس کمترین میزان استخدام ها در طی 10 ماه اخیر را داشته اند. این مسئله موجب افزایش قیمت طلا شد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.32 درصد افزایش به 1257 دلار و 30 سنت رسید. قیمت طلا دیروز تا رقم 1270 دلار و 46 سنت، یعنی بالاترین رقم از 10 نوامبر تاکنون بالا رفته بود. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.3 درصد افزایش به 1257 دلار و 30 سنت رسید.

    دیگر عامل افزایش قیمت طلا، افزایش نگرانی ها بعد از حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه بود که موجب بالا رفتن تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا شد.

    اما در اواخر جلسه دیروز، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش یافت، و شاخص دلار به بالاترین رقم در طی 3 هفته گذشته رسید.

    راب هاوورث، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «اگر نشانه هایی از تداوم تشدیدی تنش های ژئوپلتیک مشاهده نشود، من تردید دارم که این روند افزایشی قیمت طلا ادامه پیدا کند.»

    سرمایه گذاران همچنین در آستانه دیدار روسای جمهور آمریکا و چین رویکری محتاطانه را در پیش گرفته بودند، اما ترامپ روز جمعه گفت که وی در مذاکرات با همتای چینی اش به پیشرفت هایی دست پیدا کرده و انتظار دارد که آنها بر بسیاری از مشکلات غلبه کنند.

    برچسب ها