عصر خودرو

افزایش ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- در پی حمله موشکی آمریکا به سوریه قیمت جهانی نفت صعودی شد و بازار نفت معاملات هفته گذشته را با رشد ۳ درصدی قیمت به پایان برد.

افزایش ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت و پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه که نگرانی از گسترش جنگ سوریه در منطقه نفتی خاورمیانه را افزایش داد، رشد هفتگی 3 درصدی را به ثبت رساند.

    شدیدترین اقدام دولت آمریکا از زمان آغاز جنگ داخلی 6 ساله در سوریه، عدم قطعیت های ژئوپلتیک در منطقه خاورمیانه را افزایش داده است. این حمله در کنار بروز نشانه هایی از افزایش تقاضا در آمریکا موجب افزایش قیمت نفت شد.

    کارل لری، کارشناس مسائل نفت و گاز در موسسه فراست اند سالیوان گفت، بسیاری در بازار نفت معتقدند که احتمالا میزان تولید نفت ونزوئلا، پایین تر از رقم های اعلام شده است.

    بازار دیروز توجه چندانی به گزارش افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا برای دوازدهمین هفته متوالی نکرد. بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، شرکت های حفاری در هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری را 10 مورد افزایش دادند.

    هرچند سوریه تولید کننده عمده نفت محسوب نمی شود، اما هرگونه تشدید تنش ها در این کشور جنگ زده، می تواند تبعاتی برای عرضه نفت داشته باشد، زیرا سوریه در منطقه ای استراتژیک واقع شده و متحدان این کشور نیز از تولید کنندگان مهم نفتی به شمار می روند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 35 سنت افزایش به 55 دلار و 24 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم 56 دلار و 8 سنت، یعنی بالاترین رقم یک ماه اخیر بالا رفت. قیمت این شاخص نفتی در پایان معاملات هفتگی رشدی 4.4 درصدی را تجربه کرد.

    قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 54 سنت افزایش به 52 دلار و 24 سنت رسید. نفت خام آمریکا دیروز با رقم 52 دلار و 94 سنت بالا رفته بود.

    برچسب ها