عصر خودرو

گلمرادی در گفت‌:

درآمدهای نفتی باید صرف ارتقای زیرساخت‌ها شود

عصر بازار- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌ درآمدهای ناشی از نفت باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد ارزش افزوده شود که بتوانیم از محل ایجاد ارزش افزوده به توسعه آن زیرساخت‌ها و اشتغال بپردازیم.

درآمدهای نفتی باید صرف ارتقای زیرساخت‌ها شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا, علی گلمرادی با بیان این‌که «واقعیت این است که اتکای کشور به نفت و گاز است» گفت: متاسفانه استراتژیک به موضوع نگاه نکرده‌ایم یعنی باید در توسعه تکنولوژی در حوزه نفت و گاز شرایط خوبی می‌داشتیم که درآمدهای ناشی از نفت صرف زیرساخت‌ها می‌شد که از قِبل آن بتوانیم ارزش افزوده و زنجیره ارزش را ارتقا دهیم.

    وی افزود:‌ این در حالی است که ما درآمد نفتی را طی همه این سال‌ها صرف هزینه‌های جاری کشور کرده‌ایم و ذخایر و منابعی که استخراج شده به شکل جاری مصرف شده است. در حالیکه این روش‌ها نامعقول است.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: باید ببینیم چه کارها و زیرساخت‌هایی باید از محل درآمدهای نفتی ایجاد می‌کردیم که امروز مشکل بیکاری نداشته باشیم. این اشکال اساسی است.

    نماینده مردم ماهشهر در مجلس تصریح کرد: تا زمانی که از خام فروشی خارج نشویم و با محصولات نهایی و ایجاد ارزش افزوده از ذخایر نفتی در مسیر اصلی قرار نگیریم شرایط ما همین گونه است.

    گلمرادی ادامه داد: نفت و گاز فرصت خوبی است تا بتوانیم با برنامه ریزی از طریق صنایع تکمیلی و پایین دستی ارزش افزوده ایجاد کنیم و از آن محل به سمت توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال برویم که بتوانیم کارآفرینی را هم داشته باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: در واقع باید از منابع و درآمدهای نفتی ساختارهایی درست کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. البته برای ارتقای تولید هم باید از این منابع و درآمدها استفاده کنیم.

    این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: درآمدی که ایجاد و نفتی که استخراج می‌شود باید به محصولات نهایی تبدیل شود که از آن محل مازاد بر قیمت خام را در زیرساخت‌ها هزینه کنیم. یعنی باید درآمدها را ارتقا دهیم که از محل همین درآمدها نیز می‌توانیم به ارتقای تولید کمک کنیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو