عصر خودرو

عضو هیأت مدیره انجمن سرب و روی تشریح کرد:

افزایش قیمت برخی فلزات تحت تاثیر بازار جهانی

عصر بازار- عضو هیأت مدیره انجمن سرب و روی گفت: برای حمایت از تولید داخل و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، دولت باید به وعده‌ها و تکالیف قانونی خود عمل کند.

افزایش قیمت برخی فلزات تحت تاثیر بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ابراهیم جمیلی  اظهار داشت: برای عملی شدن شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، دولت باید به وعده‌های خود عمل کند و تکالیف قانونی که در بودجه آمده است را به اجرا درآورد.

    وی ادامه داد:‌ وضعیت بانک‌ها باید مشخص شود تا ببینیم آیا واقعاً می‌خواهند به داد تولید برسند یا اینکه همچنان به دنبال بنگاه‌داری هستند.

    عضو تنجکن سرب و روز با اشاره به افزایش قیمت جهانی برخی فلزات از جمله سرب، روی، نیکل و آلومینیوم گفت: پیش‌بینی می‌شود این رشد قیمت همچنان ادامه داشته باشد و در حال حاضر میزان مصرف این فلزات نسبت به میزان تولید افزایش یافته و موجودی انبارهای جهانی نیز طی 6 ماه گذشته روند کاهشی داشته‌اند.

    جمیلی با بیان اینکه افزایش قیمت‌های جهانی بر قیمت داخلی فلزات نیز تأثیرگذار است،‌ افزود: پیش‌بینی می‌کنیم رفع مشکلات تولید طی سال جاری روند بهتری داشته باشد و سیاست‌های داخلی بر مبنای رونق شکل‌ گیرد.

    به گفته وی، صادرات در صنعت سرب و روی با مشکلی مواجه نیست و در صورت کاهش تقاضا در داخل، صادرات این مسئله را جبران خواهد کرد.

    وی با اشاره به واردات خاک روی از ترکیه به ایران برای مصرف صنایع داخلی، گفت: در کشور معادنی داریم که فعال نیستند و باید برای فعال شدن آنها تلاش شود.

    عضو هیأت مدیره انجمن سرب و روی پیش‌بینی کرد میزان تولید در صنعت سرب و روی طی سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش داشته باشد.

    برچسب ها