عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران:

بزرگترین رویداد مالی کشور در فاینکس ۲۰۱۷ رقم می خورد

عصر بازار- مدیر عامل فرابورس ایران از برگزاری بزرگترین رویداد مالی بازار سرمایه در فاینکس ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: "فین استارز" در روز افتتاحیه نمایشگاه بورس بانک بیمه برگزار خواهد شد.

بزرگترین رویداد مالی کشور در فاینکس ۲۰۱۷ رقم می خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، امیر هامونی با اشاره به اینکه تکنولوژی مالی مبحث جدیدی است که برای توسعه بازار سرمایه و بازارهای مالی اثر گذار است ، گفت: به زعم فرابورس توسعه بازار سرمایه و بازارهای مالی از مجرای IT و ICT می گذرد. هرچقدر این حوزه توسعه یابد قطعا به اهداف متعالی بازار سرمایه که شفافیت بیشتر، نقدشوندگی بیشتر، منصفانه بودن قیمت ها و کارابودن بازار است، بهتر جامه عمل پوشانده می شود.

    وی با تاکید بر اینکه در این راستا وجود ابزارهایی متکی به تکنولوژی لازم است و باید در این حوزه ها رصد و سرمایه گذاری شود ، افزود: سال گذشته فین استارز 2016 توسط سازمان بورس و شرکت اطلاع رسانی برگزار شد . امسال به دلیل اینکه فرابورس از چند سال گذشته بحث بازار دارایی های فکری ، شرکت های دانش بنیان و VC ها را عنوان کرده بود سازمان بورس در راستای تفویض اختیار و خروج از تصدی گری حوزه ها در اقدامی موثر و مفید مجموع راه اندازی و برگزاری فین استارز را به فرابورس واگذار کرد.

    هامونی به تشکیل شورای راهبردی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر با همکاری بانک ها ، بیمه ها به ویژه بیمه مرکزی ، بورس ها و تامین سرمایه ها شورای راهبردی تشکیل دادیم تا رویداد فین استارز 2017 را به خوبی برگزار کنیم و شاهد معرفی ایده های جدید در حوزه تکنولوژی مالی باشیم.

    وی در ادامه تصریح کرد: برخی VC ها که از فرابورس مجوز گرفته اند و برخی که در شرف راه اندازی هستند VCهایی هستند که در اساسنامه آنها اعلام شده قصد دارند در تکنولوژی های مالی سرمایه گذاری کنند.

    مدیر عامل فرابورس تاکید کرد: این موضوع اکوسیستم یا زیست بومی است که از چند سال پیش آرام آرام فرابورس به آن فکر کرده و امید است به مرور زمان چرخه تولید ایده و تجاری سازی آن کامل شود.

    به گفته هامونی، فرابورس قبل از برگزاری فین استارز در صنایع دیگر غیر از بازارهای مالی از جمله صنایع پزشکی، لوازم خانگی ، تجهیزات خودرو ،مواد غذایی و بهداشت فستیوال های گوناگونی با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار کرده است و تا کنون 3 تا 4 میلیارد تومان ایده و گواهی ثبت اختراع معامله شده است.

    وی با اشاره به اینکه فین استارز رویدادی در صنعت مالی کشور است که تاکنون رخ نداده است، اظهار داشت: این رویداد ابزارهای سه بازار پول ،بیمه و سرمایه را یکپارچه می کند.

    وی مهمترین کار فین استارز را شناسایی چالش ها دانست و گفت: فین استارز چالش محور است . به این ترتیب قرار نیست هر کسی هر ایده ای را مطرح کند. بلکه قرار است در سال یک یا دو کار جدید در سه حوزه بورس بانک و بیمه انجام شود .

    مدیر عامل فرابورس ایران ادامه داد: فرابورس چالش های تکنولوژی را از ارکان مختلف گرفته و با همه آنها مذاکره انجام داده  است تا در صورتی که ایده ای در این حوزه ها بود ، در آن سرمایه گذاری شود.

    به گفته هامونی در فرابورس 9 چالش مطرح و اعلام شده هر مجموعه ای که در این 9 حوزه از لحاظ تکنولوژی ابزار یا نرم افزاری معرفی کند ، فرابورس بررسی کرده و داوری بر روی آن انجام می شود و در صورتی که نظرات را تامین کرد ، سرمایه گذری در آن انجام می شود.

    این مقام مسول با اشاره به اینکه فرابورس هم برگزار کننده فین استارز است و هم برای مشکلات خودش می تواند سرمایه گذاری کند ، گفت: به عنوان مثال فاز اول سامانه پذیرش آنلاین فرابورس سال گذشته رونمایی شد . این سامانه 8-9 فاز توسعه ای دارد و هر شرکت دانش بنیانی که بتواند برای بخشی از فازها به فرابورس ابزار تحویل دهد تا مشکل سامانه آن لاین پذیرش برطرف شود، فرابورس حاضر است با آن مجموعه همکاری داشته و بر روی آن سرمایه گذاری کند.

    وی هدف از برگزاری این فستیوال را رفع چالش های سه حوزه بازار سرمایه ، بانک و بیمه دانست و افزود: در حال حاضر چالش های این سه حوزه روی سایت فین استارز قرار دارد و هر مجموعه ای می تواند به آن مراجعه کند و اگر طرح یا ایده ای داشته باشد مطرح کند .

    به گفته هامونی فعلا 70 تیم برای حضور در فین استارز به فرابورس مراجعه کردند و فرابورس مشغول بررسی آنها است و ظرف چند روز آینده کمیته داوری تشکیل شده و کار خود را آغاز می کند تا مراسم فین استارز در روز افتتاحیه فاینکس 2017 برگزار  شود.

    مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه هدف ما در فین استارز برگزاری یک رویداد نیست بلکه قصد داریم فین استارز یک فرآیند باشد، اظهار داشت: فین استارز دبیرخانه دائمی خواهد داشت . قرار است سامانه ای راه اندازی شود که یکی از کارهایش برگزاری رویدادهای سالیانه است تا ایده های برتر شناسایی شوند اما فین استارز یک فرآیند است که هر زمان ایده ای در سامانه ثبت شود، رصد شده و اگر سرمایه گذار داشته باشد، عملیاتی می شود.

    وی در پایان افزود: سال گذشته حدود 35 شرکت در فین استارز 2016 شرکت کردند که از میان آنها دو ایده توسط شرکت رایان بورس شناسایی شد و سرمایه گذاری انجام گرفت و در حال حاضر تیم ها در حال کار هستند.

    برچسب ها