عصر خودرو

معاون فنآوری و نوآوری وزارت ارتباطات:

استارت آپ ها هدف گذاری منطقی داشته باشند

عصر بازار- معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه استارت آپ ویکند بحثی است که دانشجویان در آن خبره هستند و اینجا نقطه شروع است ، گفت: در ابتدای راه باید هدفگذاری کرد که می خواهیم به چه نقطه ای دست یابیم.

استارت آپ ها هدف گذاری منطقی داشته باشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیرحسین دوایی در نخستین استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی، هدفگذاری بلندپروازانه در حد گوگل را غیرمنطقی دانست و افزود: به جای اینگونه هدفگذاری های بلندپروازانه می توان منطقی سهمی از بازار را به خود اختصاص داد و با حضور در بازار در حد معقولی فعالیت کرده و سود برد.
    وی با مقایسه سهم فناوریهای پیشرفته در صادرات کشور طی سالهای 83 تا 93، گفت: در سال 93 نسبت صادرات بخش ict به واردات هشت هزارم درصد بود و در بخش سخت افزار این عدد یک هزارم درصد یعنی 36 میلیون دلار بود که در وضعیت مناسبی قرار نداریم.
    دوایی تصریح کرد: وقتی یک شرکت دانش بنیان به حدی از بلوغ برسد که بتواند سهام و لایسنس محصول خود را در اختیار شرکت بزرگ تر بگذارد، می تواند دوباره وارد پروسه بعدی ایده پردازی شده و این چرخه دائماً تکرار شود و سودآور باشد.
    معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات با بیان اینکه برای حضور موفق و پایدار در بازار باید شرایط حرکت را فراهم کرد، افزود: برای حضور مقتدرانه بهترین راه انحصار علمی اقتدار یافته است که می توان با جذب دانش در دارایی دیگران شریک شد.
    وی دوام این انحصار را منوط به زنجیره هایی دانست که سرنوشت همه به هم وابسته است و افزود: مجاری تولید دانش را باید حمایت و از محصول آن استفاده کرد.
    دوایی ابراز امیدواری کرد: استعدادهای برتر داخلی در اینگونه برنامه های استارت آپ همچون تجربیات جهانی بتوانند در حرکت خود از یک ایده با جذب سرمایه در مراحل مختلف رشد به سمت عرضه سهام بروند.
    ستارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که در 3 روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می گردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها