عصر خودرو

روز گذشته در بازار نقدی و آتی رقم خورد؛

بی اعتنایی سکه به دلار

عصر بازار- سکه معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۹ هزار و ۱۰۹ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۱۴۳ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۳ هزار و ۹۱۳ قرارداد رسیده بود.

بی اعتنایی سکه به دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، با وجود این که روز سه شنبه اونس و دلار در مسیر مخالف هم حرکت کردند، اما سکه با بی اعتنایی به افت دلار با اونس هم مسیر شد و روز مثبتی را رقم زد.

    به این ترتیب بر اساس آمار معاملات سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 230 هزار تومان، افزایش 0/39 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و 268 هزار تومان رشد 0/32 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و 305 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0/48 درصدی را تجربه کرد. از طرفی سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و 342 هزار تومان معامله و با افزایش 0/6 درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون 373 تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت 0/68درصدی رو به رو شد.

    رشد سکه در بازار نقدی

    برخلاف افت قیمت دلار، در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با 8 هزار تومان رشد به قیمت یک‌میلیون و 211 هزار تومان رسید. به گفته بازیگران بازار، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی تا ساعت 3ظهر مهم‌ترین عاملی بود که زمینه‌ساز افزایش قیمت سکه شد.

    برچسب ها