عصر خودرو

ایجاد منطقه تجاری جدید در چین، شاخص ها را مثبت کرد

عصر بازار-شاخص های چینی در آخرین ساعات معاملاتی با روند افزایشی همراه شدند در حالی که سهام شرکت های تولیدکننده مواد اولیه و صنعتی با بیشترین میزان افزایش، تأثیر به سزایی را در این روند مثبت از خود به جای گذاشتند.

ایجاد منطقه تجاری جدید در چین، شاخص ها را مثبت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از سنا, شاخص ها در بازار چین در حالی مثبت شدند که امید به بهبود اوضاع اقتصادی در چین در پی اختصاص منطقه تجاری اقتصادی ژیونگان بیشتر شد.

    بر اساس این گزارش، منطقه تجاری اقتصادی ژیونگان در نزدیکی شهر پکن در حال تأسیس است که موجب خواهد شد تا سیل خریداران و فروشندگان و بازرگانان برای خرید و فروش به منطقه ای خاص رجوع کنند.

    در این میان، شاخص شانگهای با رشد 1.1 درصدی رو به رو شد در حالی که قیمت سهام شرکت فولاد Hesteel و شرکت Orient با روند رشد چشمگیری همراه شدند.

    این در حالی است که، شاخص شن ژن با رشد 1.5 درصدی بیشترین میزان افزایش را نسبت به 10 اکتبر از آن خود کرد.

    شن ژنگیانگ، تحلیل گر ارشد موسسه کارگزاری نرتست، در این خصوص اظهار داشت: اختصاص منطقه ای تجاری موجب تقویت پایه های اقتصادی و همچنین افزایش قیمت سهام شرکت ها شده است. تمهیدات اخیر برای آرام سازی بازار مسکن، نقدینگی را به سمت بازار اوراق بهادار در چین سوق داد و موجب رشد قیمت سهام شرکت های برتر در این بازار شد.

    در این بین، شاخص ها در بازار تایوان نیز روند رو به رشدی را تجربه کردند.

    در این بازار هم، شاخص تایکس با رشد 1 درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها