عصر خودرو

راهرو فرهنگ‌سازی؛ راهکار فاینکس برای آشنایی با بازار مالی

عصر بازار- در راستای فرهنگ سازی و کمک به ایجاد آشنایی حداقلی مخاطبان با بازار مالی کشور، "راهرو فرهنگ‌سازی" در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۷) راه‌اندازی شده است.

راهرو فرهنگ‌سازی؛ راهکار فاینکس برای آشنایی با بازار مالی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، رئیس شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه با اشاره به راه‌اندازی راهرو فرهنگ‌سازی در نمایشگاه فاینکس اظهار کرد: راهرو فرهنگ‌سازی محلی است که مردم و بازدیدکنندگان زمانی که وارد آن می‌شوند٬ بتوانند با دستاوردهای بازار مالی کشور به صورت کپسولی آشنا شوند؛ یعنی در یک فاصله کوتاه متوجه شوند که دانش بازار سرمایه و سهام‌داری چگونه به دست می‌آید.

    یاسر فلاح افزود: در این راهرو به سوال‌هایی مانند اینکه چگونه می‌شود سهام را خریداری کرد یا از کجا می‌شود صاحب سهم شد پاسخ داده شده است؛ برای نمونه در این راهرو به بازدیدکنندگان آموزش داده می‌شود که آنها می‌توانند با ورود به کارگزاری کد سهامداری بگیرند و سپس با مشاورین مشاوره و سهام مورد نیاز را خریداری کنند.
    مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه دو مقوله بسیار مهم آموزشی در مورد بازار سرمایه در این راهرو مدنظر قرار گرفته است٬ تصریح کرد: مورد نخست اینکه متقاضیان خرید سهام نباید همه تخم‌مرغ‌هایشان را داخل یک سبد بگذارند، بلکه باید سبدی از سهام را تشکیل دهند یعنی سرمایه‌گذاری بر روی یک سهم از لحاظ مسائل ریسکی قابل قبول نیست.
    وی افزود: نکته دوم این است که متقاضیان همه سرمایه زندگی خود را وارد بازار سهام و سرمایه نکنند. ما به کسی توصیه نمی‌کنیم خانه خود را بفروشد و وارد بازار سهام شود بلکه پول مازادی که در بازارهای دیگری که منجر به اشتغال و تولید نمی‌شود به کار گرفته می‌شود باید در این راه به کارگیری شود. چراکه با توجه به اینکه تازه‌واردان در بازار سهام دانش کافی درباره بازار سرمایه ندارند، ریسک بالایی دارد و ممکن است سرمایه زندگی خود را از دست دهند.
    فلاح در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه ضریب نفوذ بازار سرمایه در کشور ما بالا نیست. بر این اساس در این راهرو تلاش می‌کنیم مردم را با بازار سرمایه آشنا کنیم تا بدانند برای ورود به این بازار چگونه و به کجا باید مراجعه کنند و با یک سری مفاهیم حداقل آشنایی داشته باشند.

    برچسب ها