عصر خودرو

در سال ۲۰۱۶ میلادی؛

بدهی جهان به بیش از ۲۰۰ تریلیون دلار رسید

عصر بازار- بر اساس آمار بدست آمده، بدهی جهان در سال گذشته میلادی به ۲۱۵ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد.

بدهی جهان به بیش از ۲۰۰ تریلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر, بر اساس تازه ترین گزارش موسسه فاینانس بین الملل، بدهی کشورها در سال 2016 میلادی به 325 درصد رشد تولید ناخالص جهانی افزایش پیدا کرد و در مجموع به 215 تریلیون دلار رسید.

    در همین حال بدهی جهانی در سال 2016 میلادی در مقایسه با سال قبل از آن 7.6 تریلیون دلار افزایش نشان می دهد. 

    همچنین بدهی در بازارهای نوظهور در سال گذشته میلادی به طرز قابل توجهی به 55 تریلیون دلار افزایش پیدا کرد که این رقم معادل 215 درصد تولید ناخالص داخلی آنها را تشکیل می دهد که این مقدار از بدهی عمدتا بدهی شرکت های غیر مالی است.

    بر همین اساس، بدهی بازارهای نوظهور بین سال های 2006 تا 2016 میلادی در حدود 40 تریلیون دلار افزایش یافته و بین سال های 1996 تا 2006 میلادی هم چیزی در حدود 9 تریلیون دلار به بدهی آنها افزوده شده است.

    موسسه فاینانس بین الملل اعلام کرد که بیش از 70 تریلیون دلار افزایش بدهی جهان در یک دهه گذشته به رکورد بالا در بدهی اوراق قرضه بر می‌گردد.

    البته در این گزارش آمده که سهم بدهی کشورهای پیشرفته در بدهی جهان در سال 2016 میلادی 160 تریلیون دلار است که این رقم تقریبا 3 برابر یا معادل 390 درصد تولید ناخالص داخلی بازارهای نوظهور است.

    بر پایه این گزارش، افزایش 32 تریلیون دلاری بدهی در کشورهای پیشرفته به دولت ها بر می گردد و بدهی عمومی آمریکایی ها و بریتانیایی ها از سال 2006 میلادی به بعد به بیش از دو برابر رسیده است.

    همچنین ژاپن و بازارهای پیشرفته در اروپا هم از افزایش تقریبا 50 درصدی بدهی های دولتی روبرو شده اند.

    برچسب ها