عصر خودرو

افزایش قدرت چانه‌‌زنی سنگ‌آهنی‌ها در بازار جهانی

شاخص سنگ‌آهن ایران متال بولتن شد

عصر بازار- نشست خبری انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران در حالی برگزار شد که مهمترین محور گردهمایی فعالان عرصه سنگ‌آهن، تغییر مکانیزم قیمت‌گذاری این محصول معدنی و جابه‌جایی شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران از سایت یومتال به سایت بین‌المللی متال بولتن اعلام شد.

شاخص سنگ‌آهن ایران متال بولتن شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، این نشست که با حضور قدیر قیافه رییس هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن، بهرام شکوری نایب رئیس هیات مدیره انجمن، سجاد غرقی عضو هیات مدیره انجمن، پروا سلطانی دبیر سومین همایش بین‌المللی سنگ‌آهن و کیوان جعفری تهرانی مسوول امور بین‌المللی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران برگزار شد به بررسی وضعیت محیط کسب و کار معدنکاری سنگ‌آهن پرداخت.

    رییس هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن در ابتدای این نشست با بیان اینکه دولت نباید در قیمت‌گذاری مواد معدنی دخالت کند، گفت: دخالت دولت در قیمت‌گذاری گندله رویه‌ای غلط است که علاوه بر تاثیر منفی آن در حوزه کسب و کار معدن و جذب سرمایه‌گذار باعث می‌شود در باقی زنجیره تولید هم این نگاه اثرگذار واقع شود.

    او با اشاره به فعالیت‌های انجمن در راستای حذف عوارض کنسانتره سنگ‌آهن افزود: نباید سنگ‌آهن دانه‌بندی شده را خام تلقی کرد زیرا تا حدودی ارزش افزوده در همین محصول ایجاد شده و بعد صادرات صورت می‌گیرد. کارخانه فولاد ذوب‌آهن به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در مقطع فعلی از سنگ‌آهن مرکزی و سنگان تامین می‌شود و مشکلی در خصوص تامین خوراک نیست و دخالت دولت در قیمت گندله کاملا اشتباه است.

    قیافه افزود: در اغلب طرح‌های کنسانتره‌ و گندله بخش خصوصی وارد شده و با مشارکت این بخش خطوط تولید راه‌اندازی شده به همین دلیل نباید دولت خود را موظف به قیمت‌گذاری کند. تولیدکنندگان خصوصی به درخواست معاونت معدنی وزارت صنعت اقدام به راه‌اندازی این واحدها کرده‌اند و نباید سیاست‌گذاری برای حذف عوارض صادرات برخی محصولات با تاخیر مواجه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها