عصر خودرو

جهش ۱۲ دلاری قیمت نفت ایران در یک سال گذشته

عصر بازار- قیمت نفت ایران در نیمه نخست فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از ١٢ دلار برای هر بشکه افزایش یافته است.

جهش ۱۲ دلاری قیمت نفت ایران در یک سال گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، دیپلماسی ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کاهش تولید نفت این سازمان در نشست یکصد و هفتاد و یک این سازمان در وین سبب شد قیمت نفت روند صعودی در پیش بگیرد؛ اگرچه قیمت نفت پس از توافق اوپک در 10آذرماه فراز و فرودهای را پشت سر گذاشته است اما همچنان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 10دلار گرانتر در بازار به فروش می رسد.

    اعضای اوپک در نشست 10آذرماه خود توافق کرده بودند به مدت 6ماه از اول سال 2017میلادی روزانه یک میلیون و 200هزار بشکه از تولید خود بکاهند و مجموع آن را به ٣٢ میلیون و 500هزار بشکه در روز برسانند.

    کشورهای غیرعضو اوپک نیز متعهد به کاهش حدود 600هزار بشکه ای تولید نفت شدند تا سروسامانی به قیمت نفت داده شود.

    قیمت نفت سبک ایران که در 25مارس 2016یعنی 6فروردین ماه پارسال 36دلار و 35سنت برای هر بشکه معامله می شده است، ٢٤ مارس 2017یعنی چهارم فروردین ماه 96، ٤٧ دلار و 57سنت برای هر بشکه معامله شده است که نشان‌دهنده افزایش ١١ دلار و ٢٢ سنتی قیمت نفت است.

    قیمت نفت سنگین ایران نیز دارای چنین شرایطی است و در حالی که پارسال در چنین روزهایی ٣٤ دلار و ١٨ سنت برای هر بشکه معامله می شد، امسال و در چهارم فروردین ماه، ٤٨ دلار و 63سنت برای هر بشکه معامله شده است که افزایش بیش از ١٤ دلاری را نشان می‌دهد.

    افزایش بیش از یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران نسبت به پارسال

    بیژن زنگنه، وزیر نفت پارسال در چنین روزهایی میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران را بیش از 2میلیون بشکه در روز عنوان کرده بود و امسال اما در چنین روزهایی صادرات نفت و میعانات گازی ایران به بیش از 3میلیون بشکه در روز رسیده است، افزایش صادرات نفت ایران در کنار افزایش قیمت، سبب شد درآمدهای نفتی ایران به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

    ایران هم اکنون، 2میلیون و 265هزار بشکه در روز نفت خام به بازارهای اروپا و آسیا صادر می‌کند و در مجموع بیش از سه میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو