عصر خودرو

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۵۵ دلار و ۵۱ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کاهش ارزش دلار به دلیل انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا و همچنین تمایل بیشتر سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بازارهای امن به دلیل نگرانی از تنش های ژئوپلتیک موجب شد تا قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در طی یک هفته گذشته برسد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1255 دلار و 51 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.3 درصد رشد داشت و به 1257 دلار و 9 سنت رسید.

    قیمت طلا امروز به بالاترین رقم از 28 مارس تاکنون یعنی 1257 دلار و 10 سنت رسید. یکی از شاخص های نشان دهنده میزان فعالیت های تولیدی در آمریکا از بالاترین رقم 2 سال و نیم اخیر که در ماه مارس به ثبت رسیده بود پایین آمده و آمارهای میزان تولید و میزان ذخایر آمریکا نیز کاهش نشان داده است.

    دانیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد در این باره گفت: «آمارهایی که دیروز منتشر شد، موجب تشویق سرمایه گذاران در بازار طلا شد. آمارهای ضعیف تر از حد انتظار در حال تقویت این نظر است که فدرال رزرو آمریکا قرار نیست نرخ بهره را در سال جاری بیش از دو سه بار افزایش دهد.»

    اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک کردن این هفته تحت تاثیر چند عامل کاهش یافت که از جمله آنها می تواند به رویکرد محتاطانه در آستانه نشست روسای جمهور آمریکا و پین و همچنین انفجار انتحاری در سن پترزبورگ روسیه اشاره کرد.

    هاینس افزود: «عدم قطعیت شدید یکی از عوامل اصلی افزایش دهنده خرید طلاست و حادثه دیروز سن پترزبورگ این موضوع را تشدید کرده و همچنان در حال تقویت خریدها در بازار طلاست.»

    ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز هم همچون دیروز با کاهش همراه بود و با افت 0.3 درصدی به 110.58 ین رسید.

    برچسب ها