عصر خودرو

توافق اوپک نفت ذخیره کشورها را ۱۶ درصد کاهش داد

عصر بازار- توافق اوپک از ابتدای سال نخست میلادی ذخایر نفت را که معمولا روی دریاها و تانکر‌های بزرگ ذخیره می‌شوند ۱۶ درصد کاهش داده است.

توافق اوپک نفت ذخیره کشورها را ۱۶ درصد کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازفارس، آمارهایی که توسط فاینانشال تایمز تهیه شده نشان می‌دهد که میزان ذخیره‌سازی نفت از ابتدای سال نخست میلادی 16 درصد کاهش داشت.

    بر اساس این آمارها، از ابتدای اجرای «توافق کاهش تولید نفت» میزان نفتی که روی اقیانوس‌ها و تانکرهای بزرگ ذخیره شده کاهش 16 درصدی داشته است.

    این آمارها حاکی از این است که توافق اوپک توانسته تا حدود زیادی بر کاهش ذخایر نفت بازار تأثیر گذارد.

    کارشناسان می‌گویند این تأثیر بیشتر از آنچه که قبلاً پیش‌بینی می‌شد بوده است.

    در 30 نوامبر سال گذشته کشورهای اوپک و غیراوپک توافق کردند که از ابتدای سال نخست میلادی به مدت 6 ماه تولید نفت خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. آنها این اقدام را با هدف افزایش قیمت تولید نفت انجام دادند.

    تولیدکنندگان نفت معتقد بودند که عرضه بیشتر نفت در بازار باعث کاهش قیمت نفت شده است.

    بر اساس این گزارش، اکنون اگر چه آمارها حاکی از کاهش 16 درصدی ذخیره‌سازی نفت روی اقیانوس و تانکرهای بزرگ است اما برخی افزایش بیشتر تولید نفت شیل را تهدیدی بر بازار می‌دانند.

    یک شرکت ردیابی تانکرها به نام ورتکس می‌گوید شاخص‌های زیادی وجود دارد که افزایش تولید نفت آمریکا، «توافق کاهش تولید نفت» توسط کشورهای تولیدکننده از جمله روسیه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

    روز گذشته مؤسسه بیکر‌هوگز اعلام کرد: دکل‌های نفت شیل آمریکا در هفته گذشته به تعداد 10 عدد افزایش یافته است که این نشانه افزایش تولید نفت شیل در آمریکاست.

    به هر حال تولیدکنندگان نفت اوپک در صورتی که به این تصمیم برسند که نیاز به تمدید بیشتر توافق اوپک است این کار را انجام خواهند داد.

    الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه و زنگنه وزیر نفت ایران اخیراً بیانیه‌ای را برای تمدید توافق اوپک اعلام کردند. این خبر قیمت نفت را در بازارهای جهانی تا حدودی افزایش داد.

    احتمالاً در نشست آینده اوپک بر روی تمدید توافق تصمیم‌گیری خواهند کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو