عصر خودرو

سهام‌داران و طولانی شدن صف انتظار

عصر بازار- سال پیش برای بازارهای مالی داخلی سالی بسیار سخت و پر فراز و نشیب بود، خصوصا بورس تهران که از نبود سیالیت و بازدهی به صورت همزمان رنج می‌برد.

سهام‌داران و طولانی شدن صف انتظار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، سهام‌داران اکنون نیز روزهای سختی را می‌گذرانند و اتفاقاتی که در انتهای سال افتاد نیز  نه تنها التیام بخش نبود T بلکه هشدارهای جدیدی را نیز به آنها داد که مهمترین آن تردید در خرید سهام بانکی‌ها بود.

    همچنین شاخص مردد در صعود  بود و برزخ به وجود آمده نشان از سر درگمی و تردید فعالان بازار داشت. در این سال، همه جا پر از شایعه بود و هر حرکتی در هر سهم یا شاخصی با فلسفه‌بافی های مختلف تفسیر و توجیه میشد. جای خالی حرفه ای ها در بازار کاملا مشهود بود و سهام‌داران خرد نیز مانند گذشته از کمبود دانش و نبود راهنمای معتمد در بازار رنج می بردند.

    این در حالی بود که کانال های مختلف در فضای مجازی به رایگان یا با هزینه فقط اهداف خود را دنبال کردند و کمتر موردی می‌توان یافت که برای کمک و راهنمایی خصوصا برای سهام‌داران خرد ایجاد شده باشد. به این ترتیب، بیشتر این کانال ها به دنبال یک راه ساده برای کسب ثروت هستند و تعدادی نیز از این ساده‌تر می اندیشند و دنبال معرفی یک سهم پر بازده از طرف دیگران هستند تا یک شبه ثروتمند شوند.

    در حال حاضر نشانه‌هایی از رشد کوتاه مدت در شاخص بورس مشاهده نمی‌شود، اما به دلیل تغییرات مهمی که در فصل بهار داریم انتظار حرکات هیجانی یا حتی ایجاد روندهای جدید دور از ذهن نخواهند بود. توصیه فعلی به سهام‌داران عدم افزایش حجم در پرتفوها است و تا با تب انتخابات، بازار در یک جهت درست و منطقی قرار گرفته و سپس نسبت به ایجاد تغییرات در پرتفوی خود اقدام کنند.
     

    نویسنده: سعید محمدی جزی، تحلیلگر بازار سرمایه
    برچسب ها