عصر خودرو

نمایشگاه Kish Invex رقم می زند؛

فرصت طلایی برای رونق تبادلات اقتصادی نهادهای داخلی و خارجی

عصر بازار- برگزاری همزمان هفتمین نمایشگاه Invest Show و دومین نمایشگاه EBEX ضمن فراهم کردن زمینه برای حضور فعالان داخلی و خارجی در بخش های اقتصادی و عمرانی فرصت مناسبی برای رونق ارتباطات وشکل گیری تبادلات اقتصادی بین شرکت ها و نهادهای داخلی و خارجی مهیا می کند.

فرصت طلایی برای رونق تبادلات اقتصادی نهادهای داخلی و خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، جزیره کیش میزبان دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور از ١٨ تا ٢١ آبان در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش است.

    آریا حمیدیان، مدیر نمایشگاه Kish Invex با بیان این مطلب ضمن حضور در تحریریه گفت: با توجه به سیاست های کلان اقتصادی مبنی بر بهره برداری از مزیت های مناطق آزاد در جهت جذب سرمایه گذار خارجی از جمله  ثبت 100درصدی شرکت های خارجی با مدیر عامل صد در صد خارجی برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی نخستین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری پس از سه سال توقف انجام گرفت.

    وی با بیان اینکه سال گذشته هنوز نتیجه توافق هسته ای مشخص نشده بود، گفت: با وجود اما و اگرهایی که سال گذشته در خصوص توافق یا عدم توافق وجود داشت، با هدف توسعه تبادلات اقتصادی برگزار شد که تقریباً رضایت اکثر مخاطبین را به همراه داشت.

    حمیدیان با بیان اینکه این دوره نسبت به دوره قبل تعداد شرکت کنندگان افزایش قابل توجه داشته، اظهار داشت: سال گذشته 110 شرکت در این دو نمایشگاه حاضر شدند و امسال با افزایش 60 درصدی این تعداد به 175 شرکت رسیده است.

    به گفته حمیدیان در این دوره از نمایشگاه مهمانانی از کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، سوئیس و کشورهای همسایه و منطقه حضور دارند؛ وی در این خصوص خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز موضوع تحریم ها به طور کامل رفع نشده است شرکت های امریکایی و اروپایی و سرمایه گذاران حقوقی و حتی حقیقی ای کشورها از بیان نام و عنوانشان پرهیز می کنند اما از هم اکنون تمام زمینه های سرمایه گذاری در ایران را با حضور در این نمایشگاه و موارد مشابه چیده اند.

    وی با بیان اینکه مشارکت سازمانها امسال بیشتر از سال قبل است، گفت:  دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی با حضور بانک ها، بیمه ها، ارکان بازار سرمایه و بورس ها، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی فنی ایران، وزارت راه و ترابری، سازمان میراث فرهنگی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت های تأمین سرمایه، شهرداری ها و سازمان های وابسته، موسسات مالی و اعتباری، صرافی ها و لیزینگ ها، شرکت های پذیرفته شده و فعال در بورس اوراق بهادار، شرکت های فعال در بورس کالا و فرابورس و حتی شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی و اعتبار سنجی و موسسات حسابرسی برگزار می شود.

    حمیدیان در ادامه افزود: در هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور نیز مشاوران، پیمانکاران و طراحان، تعاونی های مسکن، انبوه سازان و سایر نهادهای مالی به ارایه طراحی و ساخت پروژه های عمرانی و می پردازند.

    مدیر نمایشگاه تصریح کرد: برگزاری این دو نمایشگاه ضمن فراهم کردن زمینه برای حضور فعالان داخلی و خارجی در بخش های اقتصادی و عمرانی فرصت مناسبی برای رونق ارتباطات و شکل گیری تبادلات اقتصادی بین شرکت ها و نهادهای داخلی وخارجی مهیا می کند.
    وی افزود: با توجه به سیاست های دولت و رفع تحریم های بین المللی در آینده نزدیک، استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در جهت توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها ضروری است.

    حمیدیان خاطر نشان کرد: معرفی قابلیت نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه و پول، خدمات نوین بانکی در حوزه بازار پول کشور و ارائه جدید ترین الگوهای تامین مالی برای طرح های سرمایه گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه گذاران و مجریان طرح های سرمایه گذاری از مهم ترین اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و سرمایه در کیش است.

    حمیدیان درباره مزیت برگزاری همزمان این دو نمایشگاه گفت: همزمانی این دو نمایشگاه، این امکان را برای تمامی فعالان اقتصادی، موسسات مالی و اعتباری، بانک ها، شرکت های بیمه، صاحبان پروژه های پربازده و نیز مجریان و دست اندرکاران طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری کشور در بخش های بازار سرمایه، انرژی، گردشگری، عمران و شهرسازی فراهم آورده است که تمامی اهداف خود را در فضای تخصصی با حضور و تبادل نظر با تمامی مدیران و دست اندرکاران حوزه های فوق دنبال کنند.

    به گفته مدیر نمایشگاه Kish Invex تفاوت اصلی این دو نمایشگاه با نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که در تهران برگزار می شود، مخاطبان آن است. وی در این باره توضیح داد: این دو نمایشگاه مخاطب عام ندارند بلکه کسانی که در این نمایشگاه و همچنین پنل ها و نشست های تخصصی آن، حاضر می شوند دست اندرکاران مستقیم و غیر مستقیم عرصه های مالی - اقتصادی هستند و این نمایشگاه به دنبال جذب مخاطب عام نبوده است.
    خاطر نشان می شود، در زمان برگزاری Kish Invex؛ 12 نشست تخصصی در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود. از جمله این نشست ها، همایش اقتصاد ایران در پساتحریم،کیش دروازه ورود، بررسی فرصت های سرمایه گذاری در شرکتهای تابعه صندوق بازنشستگی کشوری، نشست تخصصی سرمایه گذاری خارجی شیوه ها، قوانین و مقررات، مشوقها و حمایت های قانونی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها