عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا:

سکه تا ۵۰ هزار تومان ارزان می‌شود

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا‌و‌جواهر تهران گفت: امروز -دوشنبه- قیمت سکه در بازار به طور محسوسی در حال کاهش بود و به طور حتم قیمت‌ آن کمتر هم خواهد شد.

سکه تا ۵۰ هزار تومان ارزان می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا در اولین روز کاری پس از تعطیلات نوروز سال 96 گفت: سال جدید در حالی آغاز شد که قیمت طلای جهانی در حال افزایش بود و این روند در قیمت های طلای داخلی هم تاثیر گذاشت و از طرفی در پایان سال 95 به دلیل افزایش تقاضا، سکه و مسکوکات سبک رشد قیمتی را تجربه کردند که با ورود به فروردین از مقادیر این افزایش تقاضا کاسته شد.

    وی افزود: افزایش قیمت طلای جهانی در موج دیگری باعث شد قیمت سکه دوباره حالت افزایشی پیدا کند، اما امروز -دوشنبه- شاهد بودیم که این موج هم فروکش کرد و سکه و انواع دیگر مسکوکات به طور مشخص در حال کاهش قیمت هستند و سکه تمام بهار آزادی حداقل 5000 تومان ارزان تر شده است.

    کشتی آرای ادامه داد: قیمت سکه به طور حتم تا چند روز آینده بازهم کاهش خواهد داشت و سقف این کاهش 50 هزارتومان خواهد بود و برای نیم سکه هم این کاهش قیمت تا سقف 35 هزار تومان است و بعد از آن می توان گفت که حباب سکه به طور کامل فروکش کرده است.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: روند کاهش قیمتی سکه با طلا متفاوت است و قیمت گذاری طلا بر اساس قیمت جهانی است و تا زمانی که قیمت جهانی در مسیر کاهش قرار نگیرد از قیمت طلای داخلی کاسته نخواهد شد.

    برچسب ها