عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه گفت:

تولید نفت روسیه ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

عصر بازار- تولید نفت خود را در ماه گذشته میلادی ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دادیم و قرار است برای ماه جاری میلادی این رقم را به ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهیم.

تولید نفت روسیه ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر, وزیر انرژی روسیه گفت: تولید نفت روسیه در ماه گذشته میلادی یعنی مارس به 11.05 میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن کاهش روزانه 200هزار بشکه‌ای را نشان می دهد.

    به گفته این مقام روسی، این مقدار روند نزولی در راستای توافق کاهش تولید نفت از سوی کشورهای تولید کننده و پایبندی روسیه به این پیمان است.

    همچنین نواک تصریح کرد که روسیه تولید نفت خود را تا پایان سه ماه اول سال جاری میلادی 200هزار بشکه در روز و تا پایان ماه آوریل 300هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

    در همین حال کشورهای عضو اوپک و نیز 11 کشور غیر اوپکی در دسامبر سال گذشته میلادی به منظور برقراری توازن میان عرضه و تقاضا و نیز تقویت بهای جهانی نفت، با کاهش تولید روزانه تقریبا 1.8 میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند. 

    توافق کاهش تولید از سوی کشورهای تولید کننده تا پایان نیمه نخست سال 2017میلادی تداوم خواهد داشت و اکنون تمدید آن برای نیمه دوم سال جاری میلادی از سوی کشورها در حال بررسی است و جلسه نیمسال اول اوپک در سال 2017میلادی قرار است در بیست و پنجم می (چهارم خرداد ماه) برگزار شود.

    برچسب ها