عصر خودرو

نقش پررنگ توسعه فازهای پارس جنوبی در اشتغال زایی

عصر بازار- توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی یکی از وعده‌های وزیر نفت در دولت یازدهم بود که بیژن زنگنه طبق گفته مسئولان و شواهد و قرائن موجود، به این وعده جامه تحقق پوشاند. وعده‌ای که علاوه بر افزایش چشمگیر تولید گاز در ایران، زمینه اشتغال را برای جوانان کشور فراهم کرد.

نقش پررنگ توسعه فازهای پارس جنوبی در اشتغال زایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، میدان پارس جنوبی شامل ١٣ پالایشگاه گازی و 40سکوی تولیدی خواهد بود که از این تعداد تا اواخر سال 10.95 پالایشگاه در بخش خشکی و 25سکو در دریا تکمیل و به بهره برداری رسیده بود.

    به گفته محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، عملیات اجرای 2400کیلومتر از 3150کیلومتر خط لوله٣٢ اینچی که باید در بستر دریا کشیده شود، انجام شده و عملیات اجرای 750کیلومتر دیگر نیز در مدت 2 سال آینده محقق خواهد شد. در مجموع برای کل میدان پارس جنوبی 415حلقه چاه تعریف شده که از این میزان 285حلقه چاه حفاری و 157حلقه چاه باقیمانده هم پس از تکمیل، به مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس به عنوان بهره بردار میدان مشترک تحویل خواهد شد. از سال 81 تا سال گذشته (٩٤)، ٨٧٩ میلیارد متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی تولید شده که ارزش محصولات تولیدی آن طی این مدت، معادل ٣٧٨ میلیارد دلار بوده است.

    مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس  با اشاره به وعده بیژن زنگنه مبنی بر افزایش 300میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی گفت ظرفیت تولید گاز ایران درحال افزایش است و با تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی تا پایان سال 97 ظرفیت تولید گاز کشور از این نقطه به حدود 725 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید. وزیر نفت طی ٣ سال گذشته وعده افزایش 300میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی را به مردم داده بود که این وعده با تلاش وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز پارس (به عنوان کارفرمای طرح های درحال توسعه) و پیمانکاران داخلی بطور کامل عملی شده است.

    وضعیت اشتغال زایی در فازهای 17، 18، 20، 21 و 19 پارس جنوبی

    بر اساس این گزارش، یکی از ویژگی‌های طرح‌های توسعه‌ای فازهای پارس جنوبی اشتغال زایی و استفاده از توان نیروی انسانی داخلی است. در این راستا مدیرعامل شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران درمورد میزان اشتغالزایی در فاز 17 و 18 پارس جنوبی توضیح داده بود با توجه به حجم زیاد کارکردها حدود 14 هزار نفر ساعت اشتغالزایی در پیک کاری داشته‌ایم و یکی از سیاست‌گذاری‌های اصلی در مورد چنین طرح‌هایی در جهت اشتغالزایی نیروهای انسانی است.

    همچنین طبق مستندات موجود تاکنون بیش از 133 میلیون نفر ساعت در بخش خشکی فاز ١٩ پارس جنوبی کار شده است و در انجام فعالیت‌های توسعه‌ای آن نیز بالغ ‌بر ١١ هزار نفر مشغول کار بودندکه بر اساس آمارهای موجود، در زمان اوج فعالیت ها، این تعداد به 12 هزارنفر نیز رسیده است.

    مجری طرح توسعه فازهای 20و 21 پارس جنوبی نیز در این مورد توضیح داده بود به طور متوسط روزانه برای  9000نفر در طرح توسعه فازهای 20و 21 پارس جنوبی اشتغال زایی میشود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو