عصر خودرو

دیپلمات آمریکایی: با افزایش نیاز نفتی آمریکا و چین قیمت جهانی نفت افزایش می یابد

عصر بازار- مدیر بخش انرژی در وزارت خارجه آمریکا در بغداد گفت که با افزایش نیاز نفتی آمریکا و چین احتمال افزایش جهانی قیمت های نفت وجود دارد.

دیپلمات آمریکایی: با افزایش نیاز نفتی آمریکا و چین قیمت جهانی نفت افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از ایرنا، «آلن ایر» در نشست موسوم به «انرژی عراق در 2017» که با هدف بررسی آینده اقتصادی و چشم انداز نفت در عراق برگزار شده است ، گفت: با افزایش نیازهای آمریکا و چین به عنوان دو کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان، احتمال افزایش جهانی قیمت های نفت در آینده وجود دارد.
    وی در عین حال از پایبند نبودن روسیه به کاهش سهمیه های نفت که سازمان اوپک از ابتدای سال جاری به اجرا گذاشته است، انتقاد کرد و مدعی شد که روسیه به مصوبات کاهش سهمیه های تولید نفت پایبند نبوده است.
    مدیر بخش انرژی در وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که پرونده انرژی بعد از امنیت در کل جهان در درجه دوم اهمیت قرار دارد.
    آلن ایر خاطر نشان ساخت که شرکت های بزرگ آمریکایی به توانمندی های اقتصادی عراق اهتمام ویژه می دهند و برای توسعه این توانمندی ها به ویژه در بخش انرژی برق تلاش می کنند.
    وی با بیان اینکه دولت آمریکا در حال حاضر در صدد اولویت بندی برنامه های خود در خاورمیانه است ، گفت که آمریکا همچنان به هم پیمانانش در بخش انرژی پایبند است.
    سفیر آمریکا در بغداد نیز در این نشست طی سخنانی گفت که عراق باید در برنامه های توسعه ای خود بر اقتصاد، کشاورزی و صنعت متمرکز شود.
    «دوگلاس سیلیمان» افزود که دولتمردان عراق باید طرح و برنامه هایی برای تنوع منابع درآمدی خود داشته باشند و اگر برای نعمت نفت در عراق به صورت صحیح برنامه ریزی صورت نگیرد، این نعمت تبدیل به مصیبت خواهد شد.
    سفیر آمریکا در بغداد، دولت عراق را به کاهش اقدامات حمایتی از سوخت فراخواند و گفت که هزینه اقدامات حمایتی از سوخت ، سالانه هشت میلیارد دلار برای دولت عراق است.

    برچسب ها