عصر خودرو

چین بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در ۱۰۰ سال آینده

عصر بازار- بررسی های تحلیلی موسسه فلزات و انجمن فولاد و آهن چین نشان می دهد که این کشور در ۱۰۰ سال آینده همچنان بزرگترین تولیدکننده فولاد و آهن دنیا خواهد بود.

چین بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در ۱۰۰ سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، موسسه تحلیل فلزات و انجمن فولاد و آهن چین با اعلام این خبر یادآور شده که چین هم اکنون در سال 800 میلیون تن فولاد خام تولید می کند.
    انتشار این خبر در حالی صورت می گیرد که چین در زمینه تولید فولاد و برای کاهش آن تحت فشار مضاعف آمریکا و کشورهای اروپایی قرار دارد و باید تولید را براساس تعهداتش کاهش دهد.
    با این حساب از میزان یک میلیارد و 600 میلیون تن فولادی که در کل جهان تولید می شود تقریبا 50 درصد تولیدات فقط متعلق به چین است.
    چین در سال 2014 میلادی شاهد یک افزایش کم سابقه در مصرف فولاد بود و میزان مصرف در آن سال به 702 میلیون تن رسید و البته در سال 2015 میلادی کمتر شد و میزان آن به 664 میلیون تن تقلیل یافت.
    میزان مصرف فولاد چین بر اساس گزارش انجمن مزبور و موسسه فلزات عمدتا بر مبنای وضعیت صنایع خودروسازی، مسکن، اموال غیرمنقول و همچنین اجرای طرح های زیربنایی تغییر می کند.
    آنطور که آمارها نشان می دهد میزان مصرف فولاد چین اصولا در سال بین 650 تا 700 میلیون تن در حال تغییر است.
    چین بر این باور است که این کشور به بازار اصلی فولاد و آهن دنیا تبدیل شده است و این شرایط می تواند رشد اقتصادی و پیشرفت های فنی خوبی برایش به ارمغان آورد.
    اتحادیه اروپا دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان پیشتر به چین هشدار داده بود که چنانچه تولید فولاد خود را کاهش ندهد، روابط طرفین مخدوش خواهد شد و اروپا دست به اقدامات دیگری خواهد زد.
    همین موضوع باعث شد تا چین در اجلاس سران گروه «جی 20» در شهر «هانگ جو» در تابستان سال گذشته اعلام کند تولید فولاد خود را تا سال 2020 میلادی بین 100 تا 150 میلیون تن کاهش خواهد داد.
    این در حالیست که اختلاف نظرها و مناقشات تجاری بر سر فولاد موجب شد تا در سال گذشته میلادی (2016) میلادی، نزدیک به 37 پرونده جدید علیه چین در سازمان ها و بخش های تجاری کشورهای مختلف از جمله اروپا باز شود.

    برچسب ها