عصر خودرو

توقف تولید نفت کویت در پالایشگاه 'الشعیبه'

عصر بازار- وزارت نفت کویت اعلام کرد تولید نفت را در پالایشگاه شعیبه یکی از بزرگترین تاسیسات نفت و پتروشیمی این کشور متوقف کرده است

توقف تولید نفت کویت در پالایشگاه 'الشعیبه'
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از ایرنا ، تولید نفت در پالایشگاه شعیبه به دلیل قدیمی بودن تاسیسات و نبود بازدهی لازم برای نوسازی و سرمایه گذاری مجدد متوقف شده است .
    کویتی ها البته اعلام کرده اند که سقف تولید نفت در این کشور به صورت عادی ادامه دارد و توقف فعالیت پالایشگاه الشعیبه خللی را در این زمینه وارد نمی کند .
    نظر کارشناسان بین المللی نفت نیز بر این بوده است که پالایشگاه الشعبیه پس از نیم قرن فعالیت کارایی لازم را ندارد و امکان سرمایه گذاری مجدد در آن نیست .
    وزارت نفت کویت قصد دارد با افزایش تولید نفت در دو پالایشگاه 'الاحمدی' و 'عبدالله' نیازهای داخلی را تامین کند و همزمان با احداث تاسیسات عظیم پالایشگاهی 'الزور' آن را جایگزین پالایشگاه شعیبه نماید .
    البته بنا بر اعلام عصام المرزوق وزیر نفت کویت بندر شعیبه به عنوان یکی از مهمترین مراکز تجارت خارجی کویت همچنان برای صادرات نفت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    پالایشگاه جدید الزور بزرگترین تاسیسات نفتی کویت و پیشرفته تر از پالایشگاه مهم الاحمدی خواهد بود.
    بنا بر اعلام مقامات کویتی، احداث این پالایشگاه به شکلی صورت می گیرد که در فعالیت آن از سوخت پاک استفاده خواهد شد. پالایشگاه الزور توانایی تولید روزانه 615 هزار بشکه نفت و 340 هزار بشکه فراورده های نفتی با کیفیت بالا را خواهد داشت.
    همچنین 'جمال جعفر' مدیر شرکت ملی نفت کویت در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ظرفیت این کشور در زمینه استخراج نفت اکنون به مرز سه میلیون و 100 هزار بشکه رسیده است، گفت: کویت تلاش می کند با توسعه صنعت نفت، حجم تولید خود را تا سال 2020 به چهار میلیون بشکه در روز برساند.
    براساس آمار ارایه شده از سوی وزارت نفت کویت، سرمایه گذاری در بخش صنایع نفت و گاز و انرژی این کشور در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.
    دولت کویت در نظر دارد در سالهای آینده بیش از 115 میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو