عصر خودرو

بازار سوت وکور طلا در عید

عصر بازار- افزایش قیمت طلا به دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید و ۹ درصد ارزش افزوده، موجب شده تا مردم انگیزه کمتری برای سرمایه گذاری در بخش طلا داشته باشند.

بازار سوت وکور طلا در عید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از باشگاه خبرنگاران ،آتیلا زینتی ،فعال حوزه طلا در رابطه با بازار عید فروش طلا ، گفت:امسال 50 درصد کاهش فروش  نسبت به سال گذشته داشته ایم و دلیل اصلی این موضوع ،افزایش قیمت طلا به دلیل بالا رفتن هزینه های تولید و9درصد مالیات بر ارزش افزوده ای است که باید توسط خریدار پرداخت شود.

    وی در ادامه، افزود: این سومین سالی است که مشکل فروش بازار شب عید ،گریبانگیر طلا فروشان شده و به طور مشخص مردم از خرید طلا منصرف شده ومیلی به خرید آن ندارند زیرا که در هر خرید وفروش 39 درصد از قیمت طلای آنها کم شده و طلا مانند سابق ارزش یک سرمایه گذاری مطمئن را ندارد.

    این فعال حوزه طلا تأکید کرد: بر هر کالایی یک بار ارزش افزوده تعلق می گیرد اما طلا به دلیل اینکه کالای ارزشی است ،در هر خرید وفروش به آن مالیات تعلق گرفته و این امر موجب کاهش تقاضای خرید این کالای قیمتی در بازار کشور شده است.

    زینتی همچنین تصریح کرد: به دلیل مشکلات به وجود آمده در چند سال گذشته در بازار طلا،مردم به خرید طلای دست دوم و غیر استاندارد رو آورده اند و این نوع طلا به طور عمده  سرقتی ،کم کیفیت ویا با عیار پایین بوده و رزومه مشخصی ندارند.

    وی با اشاره به تعطیل شدن  تعداد زیادی از کارگاه های طلا سازی  و واحدهای صنفی طلافروشی در سطح کشور ،بیان کرد: فقط 5هزار کارگر طلاسازی در سطح تهران بیکار شده اند و با 40 سال سابقه مجبور به مسافرکشی هستند.

    زینتی در پایان اذعان داشت: امیدواریم که مسئولان دولتی و اعضای مجلس شورای اسلامی با متن جامعه در ارتباط بوده ومشکلات را ببینند ودر جهت حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا اقدام جدی کنند تا دوباره رونق به صنف طلافروشان بازگردد.

    برچسب ها