عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی ایران در سال گذشته ۶ میلیارد دلار بود

عصر بازار- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش معادن در رونق اقتصادی کشور گفت: ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی ایران در سال ۱۳۹۵، ۶ میلیارد دلار بود.

ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی ایران در سال گذشته ۶ میلیارد دلار بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا, جعفر سرقینی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان الیگودرز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: 12 هزار و 500 فرصت شغلی به واسطه معادن و 6 هزار و 500 فرصت شغلی در بخش صنایع معدنی در کشور ایجاد شده است.
    وی با اشاره به وجود 6 هزار و 900 واحد سنگبری فعال در کشور گفت: این آمار در مقایسه با برخی کشورهای پیشرفته دنیا آماری قابل توجه است.
    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وجود واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی از جمله سنگبری های فراوان موجب ایجاد اشتغال بیشتر می شود و برای کاهش آمار بیکاری تاثیر زودهنگامی دارند.
    وی با موفق ارزیابی کردن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان گفت: این ستاد در رفع موانع پیش روی معادن بسیار مهم و تاثیر گزار بوده است.
    سرقینی با تشریح مشکلات پیش روی معادن الیگودرز اظهار کرد: در ستاد تسهیل لرستان مقرر شد بسیاری از مشکلات پیش روی معدن کاران شهرستان برطرف و بقیه مشکلات نیز که امکان حل آنها در این نشست نبود در نخستین کارگروه ملی حل و فصل شوند.
    وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات لرستان مقیاس کوچکی دارند، افزود: در برنامه جامع صنعت و معدن استان لرستان تحولی در صنایع و معادن این استان صورت می گیرد.
    ** طرح جامع صنعت و معدن استانها طراحی می شود
    وی با بیان اینکه طرح جامع صنعت و معدن همه استانها به دستور وزیر به زودی طراحی می شود ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح مشکلات زیادی از صنعت و معدن استانها حل و فصل شود.
     دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان به ریاست استاندار و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده و فرماندار الیگودرز و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری الیگودرز برگزار شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو