عصر خودرو

اقتصاد دانان:

پیش بینی ترامپ در مورد رشد اقتصادی آمریکا نادرست است

عصر بازار- انجمن ملی اقتصاد تجاری آمریکا با انتشار گزارشی نوشت، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا مدعی شده بود که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری نزدیک به چهار درصد خواهد بود، اما بر اساس ارزیابی کارشناسان اقتصادی میزان این رشد از ۲ و سه دهم درصد بالاتر نخواهد رفت.

پیش بینی ترامپ در مورد رشد اقتصادی آمریکا نادرست است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ترامپ پس از ورود به کاخ سفید گفته بود که با اجرای برنامه های عمرانی و کاهش مالیات رشد اقتصادی این کشور به طور میانگین به سه تا چهار درصد خواهد رسید.
    انجمن ملی اقتصاد تجاری آمریکا امروز (دوشنبه) با انتشار نتایج نظر خواهی از 50 اقتصاد دان برجسته این کشور این ادعای ترامپ را رد کرده و نوشته است که اقتصاد آمریکا در شرایط کنونی توان رشد بیش از 2 و سه دهم درصد در سال 2017 و حد اکثر 2 و پنج دهم درصد در سال 2018 را نخواهد داشت.
    در این گزارش آمده است، 70 درصد از این اقتصاد دانان گفته اند که بازارهای مالی آمریکا بیش از اندازه به وعده‌های اصلاحاتی ترامپ و طرح های عمرانی او در 2سال آینده خوشبین هستند.
    بر اساس این گزارش، گرچه این کارشناسان نسبت به افزایش مشاغل تازه خوش بینی هستند و پیش بینی کرده اند که امریکا به طور میانگین ماهانه شاهد 187هزار شغل تازه خواهد بود با این حال به نظر آن‌ها احتمال تحقق وعده‌های ترامپ در این زمینه نیز بالا نیست.
    اکثر این اقتصاد دانان گفته اند که حتی در صورت تصویب طرح‌های آبادانی ترامپ در سال جاری این طرح‌ها کمک چندانی به تقویت اقتصاد آمریکا و در حد مورد ادعای او نخواهد کرد.

    برچسب ها