عصر خودرو

نفت و شاخص داو جونز پیشرو

عصر بازار- هفته گذشته مطابق پیش بینی قبلی نفت و شاخص داو جونز پیشرو حرکت های صعودی در بازار بودند و در این میان شاخص داو جونز سقف جدیدی نیز ایجاد کرده و شاخص دلار نیز توانست از یکی از سطوح مقاومتی خود عبور کند.

نفت و شاخص داو جونز پیشرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»،  این هفته نیز رفتار بازار بسیار شبیه هفته پیش خواهد بود و باید منتظر ادامه حرکت های قبلی باشیم.

    طلا همچنان نوسانی

    در حالی سطح 1257 دلار در هر اونس یک هدف بالقوه در میان مدت است که هنوز فاز نوسانی بازار تمام نشده و به احتمال زیاد تلاش بازار برای رسیدن به این هدف با یک حرکت نوسانی دیگر همراه خواهد بود که از سطح 1240 دلار به سمت 1220 دلار حرکت کند. با توجه به این که این سطح از حمایت جدی بزرگان بازار برخوردار نیست، احتمال شکست این سطح و ادامه نزول تا 1195 دلار نیز وجود دارد و توصیه میشود، بلافاصله پس از رسیدن به این سطح وارد موقعیت خرید نشوید، اما خرید در 1195 دلار از ریسک نسبی کمتری برخوردار خواهد بود. ناحیه اخطار خروج نیز در زیر سطح 1190 دلار قرار دارد و نواحی هدف در 1230 و 1257 دلار در هر اونس هستند.

    نفت و آرزوی بزرگتر

    نفت با شکست سطح 54 دلار در هر بشکه، عملا راه را برای رسیدن به سطوح بالاتر قیمتی باز خواهد کرد. اما دستیابی به قیمت های بالاتر با چالش های بزرگی رو به رو خواهد بود و احتمالا نوساناتی را در محدوده بالای 51 دلار فعلا خواهیم داشت. هنوز هم سطح 54 دلار به صورت کامل شکسته نشده و احتمال برگشت به کانال پایینی قیمت وجود دارد. فعلا خرید در 53 و 54 دلار در هربشکه به امید رسیدن به اهداف 55 دلار و بالاتر کم ریسک تر است ولی ناحیه اخطار خروج در زیر 51 دلار قرار خواهد داشت که به دلیل نبود همخوانی بین مقادیر سود و زیان، ریسک نسبی موقعیت های خرید را کمی بالا خواهد برد که لزوم اعمال مدیریت سرمایه سخت گیرانه را یادآوری می کند.

    داو جونز همچنان پیشتاز

    شاخص داو جونز با ایجاد یک قله جدید در 20 هزار و 754 در روز سه شنبه هفته پیش آمادگی بیشتری برای صعود تا اهداف اعلام شده قبلی از خود نشان داد و هنوز هم با خرید در نقاط اصلاحی میتوان به صعود امید بیشتری داشت که اولین اهداف آن در 21 هزار و 100 و 22 هزار واحد خواهند بود. اهدافی که تا الان بسیار بعید بودند، ولی در حال حاضر معامله گران کمتر تردید در خود راه خواهند داد. بهترین نقاط خرید در 20 هزار و 670 ، 20 هزار و 590 و 20 هزار و 460  قرار دارند و سطح اخطار خروج در زیر 20 هزار و 400 واحد قرار دارد.

    شاخص دلار

    این شاخص اگر چه یک حرکت صعودی نسبی را در هفته گذشته تجربه کرده، اما هنوز از سد 102.3 واحد نتوانسته است عبور کند و این خود به افت قدرت صعود در میان مدت دامن زده است. در حال حاضر گذشت زمان در زیر این سقف به نزول های بالقوه قدرت بیشتری خواهد داد و احتمالا از این ناحیه یک نزول دیگر تا سطح 98 واحد را تجربه خواهد کرد. حرکتی که در ظاهر علایم زیادی از خود نشان نداده، ولی انجام آن هر روز محتمل تر میشود. با توجه به وضعیت فعلی این شاخص فروش در سطح 102 واحد با امید یک حرکت نزولی تا ناحیه 98 یک موقعیت کم ریسک تر را فراهم خواهد کرد. ناحیه اخطار خروج در بالای 104 واحد است و در چند روز آینده فعلا علایمی از شکست سطوح 102.3 و 97.3 وجود نداشته و این موقعیت معاملاتی کم
    ریسکتر است.

    نویسنده: سعید محمدی جزی، تحلیلگر بازار
    برچسب ها