عصر خودرو

کنترل کامل والت دیزنی بر دیزنی لند

عصر بازار- والت دیزنی برای خرید سهام یکی از سهامداران عمده خود مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار پیشنهاد داد.

کنترل کامل والت دیزنی بر دیزنی لند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازسنا، والت دیزنی برای خرید سهام دیزنی لند پاریس و کنترل کل مجموعه مبلغ 240 میلیون دلار پیشنهاد داد.

    بر اساس این گزارش، همزمان با بیست و پنجمین سال تأسیس والت دیزنی، بزرگ ترین مجموعه سرگرمی در دنیا ، تصمیم گرفت تا کنترل کل مجموعه را به دست آورد و بدین ترتیب با خرید سهام دیزنی لند پاریس، کل سهام به شرکت والت دیزنی منتقل شود.

    دیزنی در نظر داد با این معامله شعبه پاریس را با ثبات اقتصادی همراه کند و فعالیت تجاری خود را گسترش دهد تا رکود سال گذشته و کاهش میزان فروش خود را در پی حمله تروریستی به پاریس در نوامبر 2015 جبران کند .

    این شرکت با این معامله روند خروج از بورس را کلید می زند.

    مخالفت با ادغام بورس لندن و دویچه آلمان

    بورس لندن در اقدامی مجبور شد برنامه ریزی ها خود را در خصوص فروش سهام این بازار به همتای آلمانی خود (بورس دویچه آلمان) منحل کند.

    بر اساس این گزارش، سازمان رقابت اروپایی، طی مخالفت با ادغام بورس لندن با بورس دویچه آلمان، این معامله را بر هم زد.

    کمیسیون اروپا ماه گذشته به بورس لندن پیشنهاد داد تا پلتفرم معاملات اوراق قرضه خود را که اصالتی ایتالیایی دارد به فروش برساند تا پیش شرط این کمیسیون برای اعطای مجوز برای ادغام را نهایی کند اما بورس لندن مخالفت کرد.

    در حالی که این پلتفرم ایتالیایی یک بخش کلی از درآمد بورس لندن محسوب می شود .

    در این میان، خاویر رولت، مدیر اجرایی بورس لندن، پس از ادغام این بازار، بازنشسته خواهد شد .

    بر این اساس، میزان سود ناخالص این بازار برای سال 2016 با افت 44 درصدی به 193 میلیون پوند رسیده است.

    کاهش نرخ بهره بانکی در روسیه

    بانک مرکزی روسیه روز جمعه 0.1 درصد از نرخ بهره خود را کاهش داد تا این نرخ به رقم 9.75 درصد برسد. این نهاد از ماه سپتامبر سال گذشته در این نرخ تغییری ایجاد نکرده بود.

    سیاست گذاران بانک مرکزی روسیه اعلام کرده اند نرخ تورم در کشور روندی نزولی به خود گرفته و رسیدن آن به رقم 4.3 درصد برای افزایش نرخ بهره مناسب ارزیابی شده است. همچنین پیش بینی شده نرخ تورم در کشور تا پایان سال 2017 به رقم 4 درصد برسد.

    بانک مرکزی روسیه از احتمال کاهش مجدد نرخ بهره خود در سه ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی خبر داده است.

    کاهش شدید قیمت نفت و اعمال تحریم های اقتصادی کشورهای غربی علیه روسیه طی سالهای اخیر، اساس اقتصادی این کشور را به شدت تضعیف کرده است.

    آهنگ رشد اقتصادی حوزه یورو افزایش یافت

    رشد اقتصادی حوزه پولی یورو در ماه مارس سال جاری به خود شتاب گرفته است. شاخص موسسه مطالعات اقتصادی مارکیت از فعالیت های اقتصادی این منطقه از 56 واحد در ماه فوریه به 56.7 واحد در ماه مارس رشد داشته است.

    بدین ترتیب تولید ناخالص داخلی حوزه پولی یورو در این زمان رشد 0.6 درصدی داشته است.

    در این بین شاخص فعالیت های بخش خدمات با رشد همراه بوده و به رقم 56.5 واحد رسیده است. همچنین شاخص تولید و ساخت و ساز در منطقه نیز با رونق همراه بوده و 56.2 واحد اعلام شده است.

    این آمار و ارقام نشان می دهد اعمال سیاست های پولی حمایتی بانک مرکزی اروپا برای تقویت فعالیت های اقتصادی منطقه و کنترل نرخ تورم تا حدی نتیجه بخش بوده است.

    پایین بودن نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی و خصوصی از جمله مهم ترین تدابیر حمایتی این نهاد محسوب می شود.

    تنزل رتبه ترامپ از لیست ثروتمندان

    لیست مجله معروف فوربس از ثروتمندترین افراد دنیا نشان می دهد دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا با دارا بودن 3.5 میلیارد دلار ثروت به رده 544 سقوط کرده است.

    این در حالی است که، وی سال گذشته در ردیف 324 قرار داشت.

    رییس جمهوری ایالات متحده از ماه مارس سال گذشته تا کنون حدود 1 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است.

    بخش عمده ثروت دونالد ترامپ از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک بدست آمده است. اکنون افت فعالیت های این بخش در ایالات متحده میزان ثروت، دارایی و سهام اشخاص و شرکتهای فعال در این بخش را دستخوش نوسان شدید کرده است. حدود 48 درصد ثروت دونالد ترامپ به املاک وی در نیویورک مربوط می شود. او علاوه بر آمریکا در کشورهایی چون کانادا و یا اسکاتلند نیز صاحب املاک است.

    در این بین، ترامپ برای راهیابی به کاخ سفید رقمی بالغ بر 66 میلیون دلار هزینه کمپین و مبارزات انتخاباتی کرد.

    دونالد ترامپ در سال 2012 با انتشار توییتی با انتقاد از مخارج مربوط به تعطیلات باراک اوباما، رییس جمهوری وقت آمریکا تصریح کرده این مالیات دهندگان هستند که در نهایت این هزینه ها را تقبل خواهند کرد. اما اکنون گزارشی از روزنامه گاردین نشان می دهد تعطیلات آخر هفته آقای ترامپ به همراه خانواده اش به فلوریدا هزینه ای معادل 97 میلیون دلار داشته است.

    برچسب ها