عصر خودرو

رئیس سازمان سرمایه گذاری:

قانون ریسک سرمایه گذاری های خارجی را متقبل شده است

عصر بازار: رییس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران با بیان اینکه سیاست خارجی ایران به دنبال تعامل سازنده و رابطه سالم با سایر کشورهاست، گفت: قانون حمایت از سرمایه گذاری تمام ریسک های سیاسی سرمایه گذاران خارجی را متقبل شده است.

قانون ریسک سرمایه گذاری های خارجی را متقبل شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد خزاعی روز یکشنبه درهمایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و جغرافیایی ایران برای جهان کاملا مشخص است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه است و به شرق اروپا، آسیای مرکزی و غرب اروپا از طریق ایران دسترسی وجود دارد.

    وی بااشاره به احیا و بازآفرینی جاده ابریشم از سوی چینی ها، گفت: این موضوع فرصت خوبی را برای جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده تا به عنوان قدرت منطقه ای مزیت های مختلف کسب و کار را در ایران برای همگان مشخص کرده است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: مذاکرات اخیر ایران و کشورهای 1+5 نشان داد که این کشور به دنبال ثبات و آرامش در منطقه است و هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران تعامل با دنیا و 6 کشور مذاکره کننده بوده و تعامل را به عنوان مسیری برای توسعه و صلح و ثبات کشورهای مختلف می داند.

    رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه سیاست خارجی ایران به دنبال تعامل سازنده و رابطه سالم با سایر کشورها است، گفت: قانون حمایت از سرمایه گذاران خارجی در ایران تمام ریسک های سرمایه گذاری خارجی را متقبل شده، بنابراین سرمایه گذار نباید نگران مشکلاتی چون دخالت دولت یا تغییر وزرا باشد چرا که اگر مجوزی برای سرمایه گذاری صادر شد دولت دیگر نمی تواند دخالتی داشته باشد، بلکه دولت جمهوری اسلامی ایران تضمین کننده سرمایه سرمایه گذاران است.

    معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه بخش سرمایه گذاری در حمل و نقل یکی از بخش های مهم برای توسعه اقتصادی هر کشور است، افزود: سرمایه گذاری در بخش های مختلف حمل و نقل ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی می تواند ارتباط کشورها را به یکدیگر بیشتر و تسهیل کند.

    وی با اشاره به ابلاغ سیاست‎های کلی برنامه ششم توسعه توسط رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور خطاب به سرمایه گذاران، گفت: هدف از تدوین برنامه های توسعه ای در جمهوری اسلامی ایران تحقق سند چشم انداز 1404 است و در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در بخش اقتصادی به توسعه حمل و نقل ریلی و دریایی به طور مشخص تاکید ویژه شده است، علاوه بر این بخش های جاده ای و هوایی نیز براساس قوانین و مقررات مشخص مورد تاکید قرار گرفته اند.

    خزاعی با بیان اینکه در 6 ماده از برنامه پنجم توسعه صراحتا به بخش های حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی و دریایی تاکید شده است، گفت: توجه برنامه های توسعه ای کشور به بخش حمل و نقل حاکی از سهم قابل توجه این حوزه در اقتصاد ملی است.

    رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یادآور شد: در حوزه بنادر با تاکید رئیس جمهور ایران، اجرای فاز سوم بندر شهید رجایی و تعیین تکلیف فازهای 4 و 5 این بندر نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد، علاوه بر این ایران علاقمند به فعال کردن کریدور شمال - جنوب در شرق دریای خزر است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه صنعت هوانوردی در ایران در بخش های ناوگان، سیستم های ناوبری و هوانوردی و تعمیر و نگهداری نیازمند سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری است، گفت: در بخش جاده ای نیز براساس چشم انداز این بخش در پیش نویس برنامه ششم توسعه نوسازی ناوگان، تجهیز محورهای جاده ای به سیستم های هوشمند کنترل ترافیک، افزایش طول آزادراه ها، بهسازی جاده ها، توسعه ترانزیت و همچنین ساخت مجتمع های خدماتی و رفاهی مهمترین پروژه های این بخش است.

    خزاعی افزود: در اکثر حوزه های حمل و نقل فاصله زیادی نسبت به اهداف برنامه های توسعه ای وجود دارد زیرا تا سال 2020 حدود 10 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور باید ساخته شود که احداث این میزان بزرگراه به توسعه اقتصادی ایران در منطقه کمک می کند.

    وی با اشاره به سیاست سرمایه گذاری خارجی در ایران، گفت: ارتقا و جذب سرمایه گذارهای خارجی مورد توجه جدی دولت و شخص رئیس جمهور به ویژه بعد از توافق اخیر ایران با کشورهای 1+5 است و دولت ایران سیاست ها و مشوق های لازم را برای سرمایه گذاری های مستقیم، خارجی و درگیر کردن بخش های خصوصی در اقتصاد ملی را دنبال می کند.

    معاون وزیر اقتصاد گفت: حدود 12 سال پیش قانون برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی در مجلس به تصویب رسید که فضای سرمایه گذاری را تغییر داد به طوری که براساس این قانون سرمایه گذاران هیچ محدودیتی برای میزان سرمایه گذاری در پروژه ها را ندارند و می توانند در یک پروژه به صورت 100 درصدی و با استفاده از روش ‎های مختلف سرمایه گذاری از جمله FDI و BOT در پروژه ها سرمایه گذاری کنند.

    رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دولت تضمین لازم را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند، گفت: این سازمان آماده پاسخ به تمام ابهامات و سوالات سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها