عصر خودرو

تحلیل روز؛

حرکت از منفی تا مثبت در گروه خودرویی

عصر بازار: در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، علیرغم حمایت سهامداران عمده، شاهد اعمال فشار فروش بودیم که در نتیجه، شروع منفی اکثر نمادها با صف فروش همراه شد اما بر خلاف انتظار در ادامه دادوستدها نمادهای خپارس، خاور، خاذین و خاهن با افزایش تقاضا، رشد قیمتی و صف خرید را تجربه کردند که در این بین نماد خپارس با عرضه مکرر صف خرید، پرحجم تر از بقیه به کار خود پایان داد. بقیه نمادهای گروه های مذکور اکثرا متعادل با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند.

حرکت از منفی تا مثبت در گروه خودرویی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، نماد دانا با افزایش تقاضا صف خرید شد. نمادهای وبملت، حکمت، بپاس، وبانک، وبیمه، اعتلا و وساپا مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین سرمایه گذاریها از اقبال بیشتری برخوردار بودند. همچنان سطوح حمایتی و نوسانات منظم آن مورد توجه نوسان گیرها است. بانک کارآفرین با انتشار گزارشی ضعیف و تعدیل منفی 48 درصدی عمدتا به دلیل کاهش سود تسهیلات اعطایی به بازگشایی نزدیک تر شد. وزیر ارتباطات با اشاره به 7 برنامه کلی از تبدیل پست بانک به بانک تخصصی حوزه ICT به دلیل توانایی در حل مسائل مالی خبر داد.

    در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نماد شسینا همچنان با صف خرید بدون عرضه همراه بوده و نماد شپلی نیز مجددا مورد توجه نوسانگیرها قرار گرفت و رشد قیمتی را تجربه کرد. جابجایی بلوک در درصدهای مثبت نماد شبندر و فولاد سبب رشد مجدد شاخص کل شد. بقیه اکثرا معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند. معاون مدیر کل شرکت سینرژی انگلستان با اشاره به اینکه ما در حال مذاکره با شرکتهای ایرانی برای امضای قراردادهای جدید نفتی هستیم، گفت: هیچ تحریمی ما را از امضای قراردادهای جدید منع نمی کند(باشگاه خبرنگاران جوان). علی النعیمی وزیر نفت عربستان در نشست وزرای انرژی گروه جی 20 در ترکیه اعلام نمود از دهه 1970 این صنعت نوسانات زیادی را در قیمت نفت تجربه کرده که روی سرمایه گذاریها در بخش نفت و گاز و تداوم آن تاثیر گذاشته است و به رغم کاهش اخیر قیمت نفت، عربستان به سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ادامه خواهد داد. این وضعیت ناپایدار به نفع کشورهای تولید کننده و مصرف کننده نفت نیست و کشورهای جی 20 میتوانند در ثبات بازار باید نقش پرنگ تری داشته باشند(رویترز-ایسنا) همچنین بورس انرژی از عرضه های گازوئیل شرکت پخش فرآورده های نفتی خبر داد.

    نمادهای فولاد، فخوز و ذوب بعد از مدتها افت و بی اقبالی، رشد قیمتی و صف خرید را در گروه های فلزی و معدنی تجربه کردند، نمادهای کاما و فملی نیز متعادل و مثبت و بقیه همچنان کم فروغ، متعادل و منفی دنبال شدند. بازار سنگ آهن همچنان در رکود سنگین قرار دارد. جدیدترین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی به چین، یک دلار کاهش یافته و به 55 دلار و 85 سنت در هر تن خشک سی اف آر چین رسیده است. قیمت نقدی بیلت در بازار چین 9 دلار نسبت به هفته قبل افت داشته به 257 دلار و 34 سنت هر تن درب انبار رسید و جو بازار سنگ آهن را منفی تر کرد.

    در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نماد بکاب صف خرید شد، نمادهای فاذر و تمحرکه مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین نمادهای فاراک و بشهاب از فشار فروش مضاعفی برخوردار بودند همچنین نماد حق تقدم استفاده نشده شرکت ماشین سازی اراک تا تاریخ 27 مهر 94 تمدید شد. پیشرفته ترین خودروی عیب یاب کابل های شبکه 20 کیلوولت در توزیع برق تهران استقرار یافت. این خودرو از امکانات مدرن کامپیوتری و نرم افزاری برخوردار بوده و می تواند عیب یابی تمام کابل های شبکه (سه فاز- فاز به زمین ـ فاز به فاز ـ فاز به پوسته) را در انواع کابل های خشک و روغنی با دقت و سرعت بسیار بالا انجام دهد.

    گروه های ساختمانی و سیمانی بعد از شروعی منفی اکثرا متعادل شدند که در این بین نمادهای ثعمرا، آ س پ، ثتران ستران و سخاش از اقبال بیشتری برخوردار بودند همچنین صف فروش نماد ثنوسا و معاملات منفی سهم تازه وارد بازار(ثپردیس) نمایان تر بود. وزیر راه و شهرسازی از تصویب و قطعی شدن وام 100 میلیونی ساخت مسکن خبر داد. عباس آخوندی با بیان اینکه وام 80 میلیون تومانی خرید خانه ادامه دارد و 20 میلیون تومان وام جعاله نیز موجود است که می تواند بخشی از مشکلات بازار مسکن را برطرف نماید.

    نماد غفارس در قیمت های 245 تومان کشف قیمت شد و احتمالا بواسطه کوچکی، رشد سریعی را تجربه کند اما هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند که در این معاملات مثبت و صف خرید نمادهای غشصفا، غبهنوش، غپینو و غمهرا چشم نوازی می کرد. با متعادل و مثبت شدن کلی بازار، اکثر نمادهای گروه پرریسک قندی منفی و صف فروش شدند اما نمادهای قشیرین، قصفها و قزوین همچنان رشد قیمتی را تجربه نمودند. نماد کپشیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت. در گروه های کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی، آی تی و دارویی، نمادهای پلاسک، دامین، دعبید، دروز، شتهران، کگاز و کفرا صف خرید شدند و معاملات کم حجم اما مثبت همراه اول رشد شاخص را در پی داشت.

    بر خلاف انتظار سهام بزرگ و تاثیر گذار با جمع آوری مکرر صف فروش و فروشندگان خسته و حمایت های به مراتب مناسب تر از روزهای گذشته از سوی سهامداران عمده و حقوقی ها، با برگشت قیمتی مواجه گردیدند اما همچنان بواسطه مشکلات عدیده، مثبت ها شکننده هستند و تا مادامی که همراه با افزایش حجم دادوستدها نباشند نمی توان به استمرار آنها خوشبین بود. برای فردا با توجه به موارد گفته شده شروعی متعادل و مثبت و در ادامه افزایش عرضه ها و نمایان شدن نوسانات منفی پیش بینی می شود.

    پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو