عصر خودرو

وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد:

رشد ۴۶ درصدی تولید محصولات کشاورزی در کردستان

عصر بازار- سنندج- وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه کردستان در بخش کشاورزی دارای پتانسیل های فراوانی است، گفت: درطول سه سال اخیر تولید محصولات کشاورزی در این استان نسبت به گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۶ درصدی تولید محصولات کشاورزی در کردستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمود حجتی امروز شنبه در مراسم افتتاح آغاز عملیات اجرایی شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی از محل سد آزاد و سد زیویه که از طریق ویدئو کنفرانس و با دستور رییس جمهور انجام شد، گفت: کردستان با دارا بودن متوسط بارندگی 500 میلیمتر در سال که این میزان  دو برابر متوسط کشوری است دارای ظرفیت های ارزشمندی در حوزه کشاورزی است.

    وی با اشاره به اینکه قسمت اعظم اراضی کشاورزی این استان را اراضی دیم تشکیل داده است، بیان کرد: همه ما باید در راستای افزایش اراضی آبی در این استان تلاش کنیم.

    وی بیان کرد: میزان تولیدات کشاورزی کردستان در سال زراعی گذشته دو میلیون و 600 هزار تن بوده که این میزان در این سه سال نسبت به سال های گذشته 46 درصد افزایش داشته است.

    وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تبدیل اراضی دیم به آبی منجر به ایجاد اشتغال بیشتری در این حوزه می شود، بیان کرد: وزارت نیرو توافق شده 17 هزار هکتار از اراضی کردستان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرد.

    حجتی اضافه کرد: امروز 640 هکتار از اراضی پایاب سد زیویه آماده افتتاح است که با بهره برداری از این طرح برای 256 نفر اشتغال ایجاد می شود.

    وی با اشاره به اینکه در سال 92 ظرفیت سردخانه های کردستان 18 هزار تُن بوده است، عنوان کرد: ظرفیت سردخانه های استان هم اکنون به 38 هزار تُن افزایش یافته است.

    برچسب ها